بودجه مناسبی برای احیای دریاچه ارومیه پیش‌بینی شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: برای احیای دریاچه ارومیه بودجه خوبی در سفر رئیس‌جمهور به استان پیش‌بینی شد تا بتوان در چند ماه آینده رهاسازی آب به سمت دریاچه انجام شود.
به گزارش ساقی آذربایجان ،حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: این سفر از لحاظ تحول اقتصادی و حضور آیت‌الله رئیسی در میان مردم در ارومیه و در برخی شهرستان‌های استان غنیمت بود.
وی تصریح کرد: در این سفر نزدیک ۱۵۷ مصوبه، از احیای دریاچه ارومیه تا آب شرب مردم و آسفالت جاده‌ها و ده‌ها پروژه دیگر مانند احیای سد نازلوچای و نیز منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو، همه حاکی از آن است که می‌توان گذشته آذربایجان‌غربی را جبران کرده و انتظارات مردم را در طول سه سال برآورده کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت باید معیشت مردم را درنظر گرفته و تحولات اقتصادی به صورت تدریجی باشد تا آسیبی به مردم نرسد و علاوه بر آن، بحث اشتغال و مسکن جوانان از اولویت‌های اول مطالبات مردم است و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌درصد جزو درخواست‌ها از رئیس‌جمهور بود.
وی با اشاره به اینکه از رئیس‌جمهور درخواست شد تا منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو فعال شود افزود: در این صورت خودروهای مناطق آزاد و تجاری در ارومیه و استان تردد می‌کنند و این مهم جزو مطالبات نمایندگان بود که اتفاق خواهد افتاد.
حجت الاسلام ذاکر بیان کرد: از سوی دیگر برای آب و فاضلاب شبکه‌ای استان و احیای دریاچه ارومیه بودجه خوبی در سفر رئیس‌جمهور پیش‌بینی شد تا بتوان در چند ماه آینده رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه انجام شود.
وی ادامه داد: امید است با جدیتی که برای حل مشکلات از سوی رئیس جمهور و مسئولان استانی وجود دارد بتوان این مصوبات را عملیاتی کرده تا مردم آثار این مصوبات را به عینه مشاهده کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با ابراز خرسندی در رابطه با ارزیابی خود از سفر رئیس‌جمهور در استان گفت: همچنین در این سفر تاکید شد که به مناطق محروم و حل مشکلات تعاونی‌ها توجه ویژه شود.

About Author