بگومگوی احمدی و هادی در جلسه علنی شورای شهر تبریز

جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح یکشنبه در عمارت قدیمی شهرداری تبریز برگزار شد.

 

دستور جلسه اول

گزارش شهردار تبریز در خصوص مصوبه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز مبنی بر وضعیت فعلی بازارچه های محلی

احد صادقی عضو شورای شهر در این باره گفت: هر چقدر فعالیت هایمان در حوزه خدمات شهری به رضایت مندی مردم منجر شود می توانیم بیشتر موفق شویم.

بازارچه های محلی کفاف شهر را نمی دهند

وی با بیان اینکه بازارچه های محلی به اقتصاد محلات می تواند کمک کند و آلودگی هوا را کم کند، افزود: بازارچه هایی که تاسیس شده است کفاف شهر تبریز را نمی دهد و باید این بازارچه ها افزایش پیدا کند.

این عضو شورای شهر گفت: در بودجه امسال، برای هر منطقه بودجه ای اختصاص داده شده است ولی کافی نمی باشد برای سال آینده باید توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید بازارچه ها در مکان هایی احداث شود که مفید بوده و مردم دسترسی راحت تری داشته باشد. مناطق شهرداری باید زیر نظر سازمان میادین فعالیت بکنند و باید طبق مطالعه احداث شود.

در ادامه مهدی کیانی، مدیر عامل سازمان میادین شهرداری تبریز گفت: در سطح  تبریز ۱۱ بازارچه وجود دارد که ۷ مورد فعال می باشد. ۳ میدانی که غیر فعال می باشد مشکل حقوقی وجود داشت و توانستیم مشکلات آنان را حل کنیم و به چرخه خدمات باز می گردد.

واگذاری بازارچه ها از طریق مزایده

وی با بیان اینکه تمامی بازارچه ها از طریق مزایده واگذار شده است، افزود: ۴۴ غرفه کانکس میوه فروشی وجود دارد و می توانیم از ظرفیت آنها استفاده بکنیم.

کیانی اظهار داشت: در بعضی از مناطق بازارچه وجود ندارد و باید بتوانیم در آن محلات بازار چه احداث کنیم.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی باید تقویت شود و بتوانیم بازارچه ها را هوشمند سازی کنیم.

مدیر عامل سازمان میادین شهرداری تبریز اضافه کرد: پایش ورودی و خروجی محصول در میادین تحت نظارت و رهگیری چرخ توزیع، فعالسازی کمیته نرخ گذاری با همکاری سایر نهاد ها و…. باید انجام بگیرد.

 میدان دام ایجاد شود تا آناخاتون سامان یابد

در ادامه بابایی اقدم عضو شورای شهر تبریز گفت: موضوع اصلی شهر تبریز عدم وجود میدان دام می باشد.

وی به وضعیت نامناسب ذبح دام در آناخاتون اشاره کرده و گفت: این مساله باعث مسائل ترافیکی شهر می باشد و وضعیت جاده آناخاتون خوب نیست.

عضو شورای شهر تبریز گفت: ایجاد میدان دام جزو وظایف شهرداری ها می باشد، شهر تبریز باید میدان دام داشته باشد. مکان میدان دام باید دولتی باشد نمی دانم چرا در این کار تعلل وجود دارد؟ و امیدوارم شاهد احداث میدان دام شویم.

یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز در پاسخ به مطالبات اعضای شورای شهر گفت: در شش ماهه سال ۱۴۰۲ این موضوع جزو اولویت های ما می باشد و در بودجه خودش را نشان خواهد داد.

وی افزود: در سال آینده زیر ساخت را فراهم خواهیم کرد.

 

دستور جلسه دوم

بررسی لایحه شهرداری تبریز در خصوص اصلاح در برنامه و بودجه مصوب ۱۴۰۱

روح الله رشیدی عضو شورای شهر در این خصوص گفت: تغییرات بودجه‌ای سازمان‌‌ها در این اصلاحیه نیامده است و در بودجه جاری هم اشاره‌ای نشده که مربوط به مناطق و سازمان‌هاست.

بودجه حیدرآباد و شمس آباد را حذف نکنید

بابایی اقدم نیز گفت: در حذف‌ بودجه‌ها به شمس آباد و حیدرآباد انتقاد دارم. با توجه به اینکه هنوز سه ماه از پایان سال مانده امیدوارم این حذف صورت نگیرد چون این مناطق جزء مناطق محروم می باشد.

وی ادامه داد: موضوع دسترسی حیدرآباد به پاسداران سال هاست که در بودجه می‌آید. خواهش می‌کنم این ردیف حذف نشود چون باعث نارضایتی مردم آن منطقه خواهد شد.

شهردار کلانشهر تبریز گفت: بر اساس رویکرد ها حرکت کرده ایم و پروژه هایی که نیمه تمام مانده بودند و مردم را اذیت می کردند آنان را تکمیل کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر برای سال بعد باقی می ماند هزینه های آنان چند برابر می شد.

تکمیل ایستگاه خط اول مترو در دهه فجر

هوشیار اضافه کرد: در بحث آسفالت مردم نارضایتی داشتند و بودجه در مناطق محروم افزایش پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در خط یک مترو دو ایستگاه تکمیل شده است و ایستگاه بعد هم در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

شهردار کلانشهر تبریز همچنین گفت: در بحث تملک سازی دیدگاه ما مولد سازی بود و تلاش می کنیم ببینیم امسال باید چه کاری انجام بدهیم.

 

 دستور جلسه سوم

بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر اساسنامه شرکت آتی التاسیس کشتارگاه صنعتی دام و طیور و تولید محصولات گوشتی و پروتئینی

احد صادقی در این خصوص گفت: شرکت‌هایی که نه تشکیل و نه نظارت آن برعهده شورا و شهرداری نیست باعث مشکلات زیادی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این وضعیت منابع کشتارگاه به هدر خواهد رفت، افزود: نظر کمیسیون این است که وضعیت فعلی در کشتارگاه ادامه داشته باشد.

روح الله دهقان‌نژاد دیگر عضو شورا گفت: بررسی هایی که انجام داده ایم این بود که ادغام ها نتایج خوبی نداشت و باعث موازی کاری می شود.

وی اظهار داشت: احداث کشتارگاه در وظایف شهرداری آمده و با تشکیل سازمان ارائه خدمات مناسب به شهروندان در نظر گرفته شده بود که با تشکیل شرکت این اتفاق هم از بین خواهد رفت.

عضو شورای شهر تبریز اضافه کرد: نظر کمیسیون این است که حداقل تا شهریور ماه سازمان ادامه به کار دهد. در اساسنامه شرکت کشتارگاه واردات و صادرات و قیمت گذاری آمده است.

با رای اکثریت اعضای شورا با ادامه روند فعلی و پیگیری سازمان کشتارگاه موافقت شد.

 

بگومگوی احمدی و هادی، مصوبه کمیسیون را به آینده موکول کرد

دستور جلسه چهارم

بررسی مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر تبریز با موضوع ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد کلانشهر تبریز

در اثتای بررسی این دستور جلسه بگومگو بین غلامرضا احمدی و پروریز هادی دو عضو شورای شهر پیش آمد.

این دستور جلسه به هفته های آینده موکول شد.

 

در ادامه جلسه آبادی ، رئیس شورای شهر بندر ماهشهر بعنوان مدعو به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: در موضوعات مختلف بندر ماهشهر منحصر بفرد می باشد و از بنادر اولیه کشور می باشیم.

آبادی ادامه داد: چند روزی که در شهر بزرگ تبریز بودیم. رشادت و مهمان نوازی مردم تبریز برای همه ما ثابت شده است. سعی کردیم در کنار مباحث کاری، معابر، مکان های گردشگری و پروژه ها و…. را بررسی کنیم.

وی بیان داشت: سعی می کنیم در مباحث معماری از تبریز الگو برداری کنیم.

دستور جلسه پنجم

بررسی لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز خرید کتاب مفاخر علمای اسلام در راستای حمایت از تولید آثار فاخر ادبی، تاریخی و مذهبی

با رای اکثریت اعضای شورا، ۳۰۰ میلیون تومان به خرید کتاب مفاخر علمای اسلام اختصاص پیدا کرد.

 

دستور جلسه ششم

بررسی طرح یک فوریتی اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص اعمال مساعدت و کمک مالی هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی شهر تبریز

روح الله رشیدی اظهار داشت: قرار بر این است به دانش آموزان کمک کنیم چه تضمینی وجود دارد به حساب مدارس واریز شود؟

یاسین بجانی در این باره گفت: طی بازدید هایی که داشتیم با مدیران و اولیای دانش‌آموزان معلول حرف زدیم که مشکل هزینه ایاب و ذهاب داشتند. اکثر آنان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند. ما این هزینه را به حساب مدارس واریز کنیم و به خانواده ها اعلام کنیم سرویس رایگان می باشد و شما پولی پرداخت نکنید.

این عضو شورای شهر تبریز افزود: چون به قدری مشکلات دارند اگر هزینه ها به حساب خانوارها واریز شود به چیزهای دیگر خرج می کنند.

وی گفت: این دانش آموزان نابغه هستند اگر بتوانیم از آنان حمایت کنیم می توانند در آینده موفق شوند. هر ماه ۵۰۶ میلیون تومان به حساب مدارس استثنایی واریز کنیم و عزت این خانواده ها هم حفظ شود.

بجانی بیان داشت: عاجزانه از اعضای شورا خواهشمندم این دستور جلسه را تصویب کنند.

با رای اکثریت اعضای شورا قرار شد امسال یک میلیارد تومان به مدارس استثنایی بابت ایاب و ذهاب کمک شود و سال آینده در بودجه پیش بینی شود.

 

در پایان دهقان نژاد طی تذکری گفت: ۳۱ نفر غیر مجاز به صورت قومی و قبیله ای در مترو تبریز استخدام شده و باید آنان تعیین و تکلیف شوند.

وی خاطر نشان کرد: قرار بر این شد ۱۰۰ نفر برای اتوبوسرانی به صورت فراخوان استخدام خواهند شد و می توانند در آزمون شرکت کنند.

About Author