بیشترین نارضایتی‌های مردم مربوط به ادارات است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ، با اشاره به اینکه بیشترین نارضایتی‌ها در مراجعات مردم به ادارات رخ می‌دهد، گفت: مدیران باید پاسخ به مطالبات، حل مشکلات و رعایت حقوق شهروندی را در اولویت کار خود قرار دهند.

تراب محمدی امروز در کارگاه آموزشی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه  بیشترین نارضایتی‌ها در مراجعات مردم به ادارات رخ می‌دهد، اظهار کرد: مدیران باید پاسخ به مطالبات، حل مشکلات و رعایت حقوق شهروندی را در اولویت کار خود قرار دهند.

تراب محمدی افزود: مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی، پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم را در راس برنامه‌های خود قرار دهند و به‌عنوان قاضی در مسند امور اداری، جانب عدالت را رعایت کنند.

وی به عدم آشنایی بسیاری از مدیران با مسایل حقوقی اشاره کرده و گفت: مدیران باید با مباحث حقوقی آشنایی داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود.

محمدی اظهار داشت: در برخی از قوانین، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها نه تنها گرهی از مشکلات مردم حل نمی‌شود، بلکه گره‌های کوری هم ایجاد می‌شود که حل آنها مستلزم آشنایی با الزامات حقوقی و قانونی از سوی مدیران است.

وی گفت: همه ما نیازمند رعایت قانون هستیم و نسبت به همدیگر حقوقی داریم که لازم است مراعات شود.

مدیرکل دفتربازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: دوره‌های آموزشی امور حقوقی، برای ارتباط موثر و مستمر استانداری و دستگاه‌های اجرایی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده و این معاونت نقش مهمی در تدوین لوایح، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها دارد.

محمدرضا سلطان‌زاده گفت: معاونان “تحقیقات و آموزش حقوق شهروندی”، “قانون اساسی” و “هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی” و مدیرکل آموزش معاونت حقوقی ریاست جمهوری در کارگاه‌های آموزشی امروز مباحث مربوط را تدریس خواهند کرد.

این کارگاه‌ها شامل «الزامات حقوقی مبارزه با فساد در دستگاه‌های اجرایی» و «بایسته‌ها و شایسته‌های اجرای قانون اساسی» برای مدیران کل و «سازوکارهای حقوقی رفع اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی» و «اصول تنظیم قراردادهای اداری» برای مدیران و کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان بود.

About Author