بی‌ثباتی مدیریتی به «اهداف» والیبال لطمه زد

کارشناس والیبال با تاکید بر اینکه عدم ثبات مدیریت در ناکامیِ تحقق آرمان‌ها تاثیرگذار بود گفت: برای نزدیک شدن به اهداف باید ثبات مدیریت داشته باشیم.
رضا مومنی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سال پرترافیک والیبال و تداخل بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان گفت: معقول است که ۲ تیم ملی تشکیل شود تا هم پشتوانه سازی برای تیم بزرگسال شکل گیرد چرا که ممکن است آسیب دیدگی و مصدومیت در هر پستی برای بازیکنان پیش آید. پس نباید دست سرمربی بزرگسال خالی باشد.
کارشناس والیبال ادامه داد: بازیکنان با کیفیتی داریم که می‌توانند در تیم ملی بازی کنند. در همه پست‌ها می‌توانیم ۲ تیم ملی در راستای هم برنامه ریزی کنیم. این تصمیم به سیاست فدراسیون برمی‌گردد که دو تیم ملی قدرتمند داشته باشیم. نمی‌توان هر دو تیم را زیر نظر مدیریت یک کادرفنی قرار داد. قطعا فدراسیون برای استفاده از ظرفیت مربیان داخلی برنامه دارد.
وی در پاسخ به این سوال که اولویت تیم اصلی باید کدام رویداد باشد؟ گفت: مسابقات قهرمانی جهان در رنکینگ جهانی تاثیر گذار است و مدال بازی های آسیایی نیز برای ارتقا کاروان ایران در جدول مدالی برای کمیته ملی المپیک مهم است. در مسابقات قهرمانی جهان برای ارتقا جایگاه کار سختی در پیش داریم ولی دور از دسترس نیست. تداخل بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان نیز کار را به مراتب سخت‌تر کرده است. باید پیش بینی همه چیز را داشته باشیم.
مومنی مقدم در پاسخ به این سوال که با توجه به همه شرایط کدام مسابقه باید الویت اصلی تیم بزرگسال باشد؟ گفت: با توجه به اینکه والیبال ایرانی جهانی شده است، رقابت‌های جهانی مهم‌تر است و سطح کیفی بازی‌های آسیایی پایین‌تر است اما مدالش برای کشور حائز اهمیت می باشد. مطمئنا فدراسیون به خوبی به این شرایط واقف است و بهترین تصمیم را می گیرد.
کارشناس والیبال درباره ترسیم گام دوم آرمان‌های فدراسیون نیز گفت: هر مدیر، ورزشکار و مربی یک سری اهداف برای خود ترسیم می‌کند، فدراسیون والیبال نیز از این قاعده مستثنی نیست. چهار سال گذشته نیز این آرمان‌ها ترسیم شد ولی عدم ثبات مدیریت در راس فدراسیون منجر به عدم تحقق آرمان‌ها شد. امیدوارم با ثباتی مدیریتی که در فدراسیون به وجود آمده است به آرمان‌ها نزدیک شویم. برخی از آرمان‌ها دور از دسترس و غیر قابل امکان است اما در ورزش چیز غیر ممکنی وجود ندارد و می‌توانیم به آنها نزدیک شویم. مهم تلاش و حرکت رو به جلو است. اگر ثبات مدیریت و امکانات سخت افزار و نرم افزار وجود داشته باشد می‌توانیم به اهداف و آرمان‌های ترسیم شده نزدیک شویم.

About Author