بی‌هویتی ایرانی و دین‌زدایی هدف اصلی طراحان شورش/ عملکرد برخی سازمان‌ها زمینه‌ساز نارضایتی مردم است

به گزارش ساقی آذربایجان، علی جعفری آذر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز اظهار داشت: یک دوره میز خدمت در کل شهرستان برگزار و مصوباتی در آنها ابلاغ شده که برخی بنا به دلایلی اجرا نشده و از مدیران و مسئولان سازمان ها و ادارات انتظار داریم با اجرای این مصوبات مانع از بدقولی مجموعه اداری در پیشگاه مردم شوند چرا که این مصوبات چیزی فراتر از وظایف ذاتی و قانونی ادارات و سازمان ها نیست.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی برای احصا مسایل و تدوین سیمای چالش و مشکلات تبریز، از دستگاه ها و ادارات انتظار داریم هر یک در حوزه مسئولیت خود نسبت به شناسایی و اعلام این موارد اقدام کنند تا با تجمیع آنها فارغ از مشکلات کشوری، نسبت به حل موارد شهرستانی را حل کنیم.

فرماندار تبریز با اشاره به نیت دشمنان برای تداوم اغتشاشات اخیر و افزایش هزینه های آن برای کشور گفت:  شکی در امنیت کشور و استان نیست و بساط این اغتشاشات جمع شده اما ادارات و سازمان ها حتی در شرایط عادی نیز موضوع خود مراقبتی سازمانی را مورد توجه قرار دهند تا از تبعات چنین اتفاقاتی در امان بمانند و علاوه بر آن در مورد رعایت ابلاغیه ها مرتبط یا چنین شرایطی نیز دقت عمل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شروع این اغتشاشات به بهانه فوت خانم امینی بود اما دشمنان با استفاده از برخی جریان ها و مخابره اطلاعات نادرست فضا را به سمت آشفتگی و آشوب بردند و حتی رئیس یکی از احزاب معاند از زمینه سازی قبلی برای این اتفاقات پرده برداشت اما امروز هر گروه و جریان ضد انقلابی حتی اگر با پرچم برافراشته وارد کشور شود نمی تواند حتی چنددرصد مردم را با خود همراه کند.

جعفری آذر تصریح کرد: البته تداوم این حمایت و پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی دست بالا داشتن در روایت اول است چرا که چنین اتفاقاتی بهانه ای برای هجمه به مبانی اعتقادی چون قرآن و حجاب است و هر چند شاید در کوتاه مدت اثراتی داشته باشند اما دشمن به دنبال اعتقاد و دین زدایی از کشور در چنین بسترهایی است و برخی نیز موضوعاتی چون کنار گذاشتن اسلام از امور حاکمیتی را مطرح می کنند.

وی ادامه داد: بی هویتی ایرانی و دین زدایی در بستر این شورش هدف اصلی طراحان و مجریان آن است و دشمن به دنبال فتح سنگر به سنگر مواضع نظام است و ما با وجود اینکه هیچ عناد و تقابلی با مردم خود نداریم، اما در مقابله با چنین اقداماتی همه اسلوب ها و اصول را به دقت پیگیری و به عنوان خادمان مردم به هر نحو ممکن امنیت آنها را تامین خواهیم کرد.

فرماندار تبریز گفت: البته شاید با اطلاعات غلط و اخبار نادرست برخی جوانان نیز به صحنه اغتشاشات آمدند و با وجود تلاش دشمن برای کشته سازی در این آشوب ها، این اتفاق با جانفشانی شهدایی مانند اوجاقی نیافتاد و نیروهای نظامی و انتظامی با حداکثر مماشات و گذشت با خاطیان ناآگاه سعی بر مدیریت شرایط کردند.

وی شعار دولت سیزدهم مبنی بر ایران قوی، دولت مردمی را آرمان و هدف انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما نیز به عنوان مجریان استانی و شهرستانی به دنبال تحقق این شعار هستیم اما باید با یک خوداظهاری ببینیم که در چه جبهه و سمتی قرار داریم چون هرچند نقش دشمن در دامن زدن به نارضایتی ها انکارناپذیر است اما باید تحلیل کنیم که خود ما مسئولان و عملکردمان چه سهمی در این وضعیت داریم.

جعفری تاکید کرد: باید با حضور مستمر در بین مردم نسبت به حل مشکلات آنها در مجموعه های تحت مدیریت خود حساس باشیم چرا که بسته به میزان رضایت و نارضایتی مردم از امور انجامی در ادارات در به وجود آمدن شرایط و تلاطماتی مانند آشوب‌های اخیر سهم داریم.

وی افزود: همان گونه که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در کف میدان چنین رویدادهایی وظایفی دارند، ما نیز به عنوان دستگاه‌های ارائه کنده خدمات اداری وظایفی داریم و باید بپذیریم که به واسطه عملکرد برخی سازمان‌ها و ادارات زمینه‌ساز نارضایتی مردم شده‌ایم و باید خود را بجای مراجعه کننده بگذاریم و ببینیم که با توجه به عملکردمان چه نسبتی با آرمان‌ها و اهداف انقلاب و خون شهدایی چون سردار سلیمانی داریم.

فرماندار تبریز گفت: بخشی از افرادی که در جبهه مخالف در کف خیابان‌ها حاضر می شوند نتیجه مستقیم و غیرمستقیم فعل و ترک فعل‌های صورت گرفته در سازمان ها و ادارات هستند و اگر به دنبال جلوگیری از تکرار این رویداد هستیم، باید نسبت به تغییر روندها، کاهش بروکراسی‌های اداری و موضوعاتی از این دست با هدف ممانعت از هزینه تراشی برای مردم اقدام کنیم و نه تنها در شرایط متلاطمی چون این روزها، بلکه حتی در شرایط عادی نیز به دنبال تسهیل امور و خدمت واقعی به مردم و جلوگیری از بدبینی و نارضایتی آنان باشیم.

جعفری خاطرنشان کد: چنین اتفاقاتی در هر کشور بزرگی مانند ایران می افتد ولی مبادا به عنوان مسئول با عملکرد و تصمیمات اشتباه خود سهمی در بسترسازی برای بروز چنین آشوب‌هایی داشته باشیم آن هم در شرایطی که موضوع و مشکل بنیادی و اساسی در کشور نداریم و مردم تنها به دنبال برقراری عدالت و تحقق مطالباتشان هستند.

About Author