تأمین سوخت جایگزین واحدهای صنعتی اردبیل در آستانه زمستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در آستانه فصل سرما و زمستان سوخت دوم و جایگزین اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی استان تأمین شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان رامین صادقی ۱۴ آذر در جریان بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی در اردبیل اظهار کرد: با همکاری شرکت نفت سعی شده تا سوخت دوم و جایگزین واحدهای تولیدی و صنعتی در ماه‌های گذشته تأمین شود که اغلب واحدهای بزرگ نظیر کارخانه سیمان و آرتاویل تایر در این زمینه اقدام مؤثری را انجام دادند.
وی تصریح کرد: از ۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال در استان ۷۰ درصد تاکنون اقدام به تأمین مازوت کردند تا در صورت قطعی برق و گاز بتوانند از این سوخت جایگزین در تولید استفاده کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: قرار نیست واحدهای تولیدی به خاطر نداشتن سوخت جایگزین در فصل زمستان تعطیل کرده و یا کارگران آنها بیکار شوند بلکه انتظار می‌رود هر چه سریعتر با تغییر خط تولید و سیستم خود به استفاده از سوخت دوم بتوانند فعالیت مناسبی را انجام دهند.
صادقی افزود: در فصل زمستان امکان قطعی گاز و برق به دلیل شرایط خاص در استفاده از مشترکان خانگی و تجاری وجود دارد و از همین رو واحدهای تولیدی و صنعتی موظف شدند تا سوخت جایگزین خود را تأمین کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ حتی برای مراکز حساس نظیر بیمارستان‌ها،‌ نانوایی‌ها و واحدهای تولیدی مؤثر تأمین سوخت جایگزین در مخازن تعریف شده به انجام رسیده و ۱۷ میلیون لیتر سوخت دوم در کارخانه سیمان اردبیل تاکنون ذخیره‌سازی شده است.
صادقی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا صاحبان واحدهای تولیدی که در تغییر این سیستم نیازمند تسهیلات و منابع بانکی هستند با همکاری بانک‌های عامل این تسهیلات را پرداخت کرده و شرایط مناسبی را در فرآیند تولید مؤثر و راهگشا به وجود آوریم.

About Author