تابستان بدون برق و قبض‌های گران در مازندران

این روزها، قبض برق و افزایش سرسام‌آور هزینه مصرفی آن در تابستانی که گذشت، حسابی داد مردم را درآورده است، مردمی که می‌گویند در تابستان از نداشتن برق و قطعی چندباره کلافه و نگران می‌شدیم و حال باید برای آن همه سختی، هزینه گزافی نیز پرداخت کنیم، موضوعی که مدیر عامل شرق توزیع برق غرب مازندران آن را رد می‌کند و معتقد است در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، علاوه بر افزایش ۷ درصدی، مشمول افزایش ۱۶ درصدی نیز خواهند شد.
به گزارش ساقی آذربایجان یکی از شهروندان کلارآبادی با اشاره به اینکه پس از مشاهده قبض برق مربوط به تابستان، انگار آب سردی بر روی ما ریخته شد، اظهار کرد: در تابستان، روزی چندبار برق خانه‌مان قطع می‌شد و حسابی کلافه شده بودیم، حالا با دیدن قبض برق حسابی ناراحت و نگران هستیم. وی افزود: وقتی برق در گرمای شدید تابستان قطع می‌شود، خانواده از شدت گرما، ناراحت و کلافه می‌شدند و مجبور بودیم پس از وصل برق، برای از بین رفتن این کلافگی، از کولر و هر چیزی که زودتر خنکمان می‌کند استفاده کنیم، طبیعتا این عوامل، باعث افزایش مصرف برق نیز خواهد شد.
افزایش ۱۶ درصدی مشترکان پرمصرف
کیوان فرح‌زاد مدیر عامل شرق توزیع برق غرب مازندران، در خصوص گلایه برخی از مشترکین شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران از افزایش هزینه برق مصرفی، اظهار کرد: تعرفه های برق و شرایط عمومی آنها وفق مقررات مندرج در مصوبه های هیات وزیران ملاک و مبنای محاسبه بهای برق مصرفی مشترکین بوده و این شرکت نیز مکلف به رعایت مفاد مصوبه یاد شده است.
وی افزود: وفق مفاد مندرج در مصوبه های فوق و با توجه به شرایط خاص اقلیمی آب و هوایی تمامی مشترکان خانگی این شرکت (به غیر از شهرهای بلده، کجور، مرزن آباد و کلاردشت که مناطق عادی و غیرگرمسیر به حساب می آیند) از تعرفه گرمسیری نوع چهار، برخوردار بوده و در حال حاضر نیز این نرخ مبنای محاسبات انرژی است.
مدیر عامل شرق توزیع برق غرب مازندران با بیان اینکه نرخ برق از اول اردیبهشت ماه سال جاری برای تمامی تعرفه ها ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: مشترکین خانگی در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، علاوه بر افزایش ۷ درصدی، مشمول افزایش ۱۶ درصدی نیز خواهند شد.
فرح‌زاد گفت: در ماه های گرم سال، نرخ هر کیلووات ساعت انرژی مازاد بر دو برابر الگوی مصرف، برای مشترکین خانگی پرمصرف ۸۲۶۰ ریال است.
فرح‌زاد از مردم خواست تا در خصوص آگاهی از جزئیات نحوه محاسبه صورتحساب انرژی در سایت شرکت به آدرس www.bargh-gmaz.ir مراجعه کنند ، همچنین پیامک اطلاع رسانی لینک اطلاعیه مذکوربه نشانی https:// bargh-gmaz.ir/tariff ، برای کلیه مشترکین نیز ارسال شده است.

About Author