تامین آب مورد نیاز کارخانه‌های بزرگ زنجان از طریق تصفیه‌خانه‌ها

رئیس سازمان‌ صمت استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها آب مورد نیاز واحدهای بزرگ از طریق تصفیه‌خانه‌ها تامین خواهد شد.
به گزارش ساقی آذربایجان ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان در زمینه آب مورد نیاز واحدهای صنعتی در استان اظهار داشت: احداث پروژه‌های بزرگ در استان زنجان منوط به تامین آب آن‌ها از طریق تصفیه‌خانه‌ها خواهد بود.
رئیس سازمان‌ صمت استان زنجان با اشاره به اینکه شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرمدره در این راستا جزء اولویت‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: تامین آب واحدهای فولادی شهر زنجان از طریق تصفیه‌خانه و ممنوعیت استفاده از چاه‌های آب مد نظر بوده و در دستور کار شرکت آبفا نیز قرار دارد.
رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه در منطقه شهر صائین قلعه یکی از بزرگترین واحد تولیدی نخ و ریسندگی در این شهر واقع شده است، افزود: این واحد فقط در فاز نخست خود که فاز عملیاتی آن محسوب می‌شود بیش از ۵ هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت.
وی در زمینه فاز دوم واحد ریسندگی پر نخ صائین قلعه هم ابراز کرد: بر اساس طرح پیش‌بینی شده برای ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان‌ صمت استان زنجان فغفوری یادآور شد: استفاده حداکثری از زمین‌ها برای واحدهای کارگاهی آن هم با تراکم ۱۰۰ درصدی محقق شده است.
وی همچنین از احداث واحد کارخانه‌ای شمش در سال آینده با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پروژه هم سهم زیادی در اشتغال خواهد داشت؛ خوشبختانه در شهرستان ابهر نرخ بیکاری بسیار کمتر از سایر نقاط استان زنجان است.

About Author