تامین گوشت مرغ مصرفی شب عید آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذریجان شرقی گفت : براساس جوجه ریزی‌های انجام شده مشکلی در تامین گوشت مرغ برای شب عید در استان نخواهیم داشت.

به گزارش ساقی آذربایجان رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذریجان شرقی اکبر فتحی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی در مراغه تاکید کرد: جوجه ریزی انجام شده در استان بیش از ۴ میلیون قطعه است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین ماه قبل افزایش چشمگیری داشته است.
در این راستا انتظار داریم تولیدکنندگان و تجار سیب از افزایش قیمت این محصول خودداری کنند.
مراغه یکی از قطب‌های تولید سیب در کشور است و رتبه نخست تولید این محصول در اختیار این شهرستان است، جهاد کشاورزی استان دغدغه صادرات سیب کشاورزان را پیگیری کرده است.سازمان تعاون روستایی کشور از طریق وزرات جهاد کشاورزی اقدام به صادرات سیب از سه استان کشور خواهد کرد و در یک هفته آینده در این خصوص تصمیمات عملیاتی خواهد شد.
درحال حاضر ۶۰ هزار تن سیب زمینی در استان موجود است و تا رسیدن فصل برداشت در سال آینده مشکلی در تامین سیب زمینی نخواهیم داشت و حتی ۲۰ هزار تن از این میزان موجودی مازاد خواهد بود.
در صورت افزایش غیرواقعی قیمت سیب زمینی در راستای تنظیم و ثبات در بازار داخلی از صادرات آن جلوگیری خواهیم کرد.
در صورت مشاهده ذخیره سازی و افزایش قیمت با سودجویان برخورد خواهد شد.
ابتدا ثبات در بازار داخلی ایجاد و سپس به فکر صادارت باشیم، هموراه واحد‌های صنفی آذریایجان شرقی زبان زد بودند و انصاف از اصلی‌ترین دغدغه‌های آنان بود و هم اکنون نیز باید کنترل بازار را خودشان عهده دار باشند.
مراغه نیز شهرستان سرآمد در حوزه امنیت غذایی، نظارت و بازرسی است و به این علت جلسه قرارگاه بعد از تبریز برای نخستین بار با حضور مدیران استانی در شهرستان ویژه مراغه برگزار می‌شود.
در صورت توجه به روند تولید بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های فعلی قابل حل است و در این صورت است که در نتیجه بازار مشکلی نخواهیم داشت.
داشتن اطلاعات کافی از انبار‌ها و هوشمندسازی نظارت و بازرسی از مهمترین اولویت‌های ماست.

About Author