چند ماهی است که خیابان‌های تبریز اوضاع ترافیکی عجیبی دارند که شاید در سالهای گذشته خبری از آن نبود. تقریبا از ابتدای تابستان امسال گره کورِ ترافیکی در خیابان‌ها و معابر تبریز افتاد که مردم پیش از این به آن عادت نداشته‌اند و تنها در روزهای منتهی به عید و نزدیکِ بازار تبریز آن را دیده بودند.

فارغ از موضوعاتی مانند آُسفالت‌ریزی و یا تصادف که از عوامل ایجاد ترافیک‌های موقت در خیابان‌ها بودند اما چند ماهی است گویی شهر قفل کرده و با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز و تاریک شدن هوا وضعیت بدتر می‌شود.

شاید تنها دلیلی که می‌توان برای این وضعیت ترافیکی را متصور شد، علاقمندی بیشتر مردم به استفاده از خودروی شخصی و آماده نبودن زیرساخت خیابان‌های تبریز برای این حجم از بار ترافیکی باشد. با توجه به نارضایتی مردم از وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بخشی از جامعه به سمت استفاده از خودروی شخصی رفته‌اند و خودروهای تک سرنشین بیش از قبل در خیابان‌ها دیده می‌شوند.

با چنین اوضاعی بعید به نظر می‌رسد که تبریز دیگر بتواند خیابان‌هایی خلوت را به ویژه در ساعات شلوغی تجربه کند و شاید شهر اولین‌ها هم در وضعیت ترافیکی خیابان‌ها به سمت تهران شدن برود.

About Author