تحول صنعتی استان اردبیل بی نظیر است

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل گفت: در سال های اخیر در بخش صنعت تحولات چشمگیری اتفاق افتاده و ما تنوع سرمایه گذاری ها را در این حوزه شاهدیم.
به گزارش ساقی آذربایجان، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: بعد از ۳۵ سال حضور در راس خانه صنعت و معدن این استان اعلام می کنم که استان اردبیل به رغم همه مشکلات و کاستی ها از خیز بلند صنعتی بهره برده به طوری که در ما در شهرک های صنعتی استان هیچ زمین خالی برای واگذاری نداریم.
وی خاطرنشان کرد: تمامی شهرک های صنعتی مملو از سرمایه گذاران و اجرای طرح های جدید است و ما کمتر واحد صنعتی تعطیل شده در این شهرک ها داریم که شهرک صنعتی شماره دو اردبیل جزو شهرک های نمونه در کشور است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: این استان در سال های اخیر به قطب تولید شیرآلات بهداشتی، گیاهان دارویی و صنایع فرآوری محصولات کشاورزی تبدیل شده که تنوع این صنایع استان اردبیل را در سطح کشور شاخص و ممتاز کرده است.
پیرموذن تصریح کرد: با وجود اینکه به این صنعتگران و تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی کمترین تسهیلات پرداخت شده اما خوش حسابی فعالان این عرصه در نوع خود بینظیر است و فعالان این حوزه در بازپرداخت تسهیلات نیز در سطح کشور پیشقدم هستند.
وی افزود: با وجود همه پیشرفت ها برخی مشکلات و نارسایی ها نیز فعالان عرصه صنعت و تولید را رنج می دهد که نمونه بارز آن گردش کار تکراری در دریافت استعلامات سیزدهگانه است که گاه یک سرمایه گذار را ۶ تا ۷ بار دور خود می چرخانند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل تسهیل سازی فرآیند صدور مجوزها را بسیار ضروری خخواند و بیان کرد: مصوبه اخیر هئیت دولت در تسهیل محیط کسب و کار راهگشاست و ما در بررسی این امر از نظرات اساتید دانشگاه و دستگاه های صادرکننده مجوز در ارائه پیشنهاد برای بهبود فضای کسب و کار استفاده می کنیم.
پیرموذن گفت: جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش به صورت تخصصی در این حوزه پیگیری می شود تا با تشکیل جلسات مرتب هفتگی موانع و مشکلات در بهبود مستمر فضای کسب و کار رفع شود.
وی به نارسائی های سامانه جامع تجارت و گله مندی تجار و بازرگانان در این حوزه اشاره و اظهار کرد: باید اهلیت فعالان این عرصه مورد توجه قرار گیرد تا صادرکنندگان و واردکنندگان به صورت مشخص و به دور از اجحاف در حق دیگران بتوانند از کارت بازرگانی استفاده کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: ما در روزهای اخیر ازدحامی را در اتاق برای صدور کارت بازرگانی به ویژه افراد غیرتخصصی در این حوزه شاهد بودیم که با همراهی عده ای دلال قصد واردات ۵۰ خودرو به ازای هر کارت بازرگانی را دارند که ضروری است قوانین بازدارنده در این زمینه مانع از تضییع حقوق تجار و بازرگانان شود.

About Author