تخریب مراتع در استان اردبیل به حداقل رسیده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در حال حاضر تخریب منابع طبیعی در استان اردبیل به حداقل رسیده است.
به گزارش ساقی آذربایجانر، محمود قلیزاده در بازدید از مراتع استان اردبیل اظهار کرد: امسال یک هزار و ۴۸۵ هکتار از مراتع این استان تخریب شده که نسبت سال‌های قبل از کاهش چشمگیری برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال ۴۲۰ هکتار از اراضی ملی با صدور احکام قضائی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی از دست اشخاص فرصت‌طلب و سودجو خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: برای برخورد با سودجویانی که قصد تعدی به اراضی ملی و بیت‌المال را دارند از تمام توان اجرایی و قانونی خود استفاده خواهیم کرد.
قلیزاده افزود: امسال همچنین با تلاش شبانه‌روزی مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان و کنترل گلوگاه‌های قاچاق فرآورده‌های جنگلی، ۷۹۶ اصله چوب‌آلات، ۶ هزار و ۸۱۵ کیلوگرم زغال، ۳۲ هزار و ۱۶۰ کیلوگرم هیزم قاچاق جنگلی و ۱۲۰ باب کوره زغال کشف شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: تاکنون ۹۶۰ خودرو حامل چوب در ایستگاه بازرسی کنترل شده و ۱۳۲ مورد هم از کارخانه‌های چوب بری بازدید به عمل آمده است.
قلیزاده تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی اقدامات خود را برای محافظت از مراتع نیز افزایش داده‌اند و به هر نحو ممکن جلوی تخریب مراتع در این استان گرفته می‌شود.
وی بیان کرد: نسبت به سال‌های گذشته تخریب مراتع در این استان به حداقل رسیده و مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری هم در نقاط مختلف مستقر هستند تا جلوی تخریب مراتع گرفته شود.

About Author