تداوم حمایت‌های قاطعانه و قانونی دستگاه قضائی اردبیل از تولید

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حمایت از تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه بوده لذا دستگاه قضائی استان با عزم جدی از تولید در اردبیل حمایت می‌کند.
به گزارش ساقی آذربایجان، حجت الاسلام حسین کثیرلو در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال اظهار کرد: بحث حمایت از تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است لذا بر همین مبنا دستگاه قضائی استان با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید ورود پیدا کرده و به جد آن را پیگیری می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به تعطیلی ۲۳ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها گفت: با بحث و تبادل نظر مقرر گردید تا طی ماه جاری تکلیف واگذاری این واحدهای تولیدی به صاحبان اصلی مشخص گردد و در غیر این صورت از طریق مزایده به اشخاص دیگر واگذار شود تا این واحدها دوباره به چرخه تولید بازگردند.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه باید با بررسی‌های تخصصی علل، عوامل و نیز راهکارها و نحوه احیای مجدد واحدهای تولیدی مشخص شود پیشنهاد داد: کارگروهی در قالب کمیته فرعی متشکل از دستگاه‌های متولی تشکیل شود تا با احصاء موانع و مشکلات نسبت به رفع آن و بازگشت واحد تولیدی به چرخه تولید اقدام لازم صورت گیرد.
جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه‌ها و بانک‌ها در خصوص بی توجهی به عوامل پیشگیرانه مبنی بر تعطیلی یا نیمه فعال شدن واحدهای تولیدی تصریح کرد: باید متولیان امر اقتصادی استان با اتخاذ تدابیر لازم از تعطیلی واحدهای تولیدی پیشگیری کنند، چرا که مسلماً فعال ماندن واحدهای تولیدی به رونق اشتعال و توسعه و آبادانی استان کمک می‌کند، لذا ضروری است گام‌های جدی و اهتمام مضاعفی از سوی مدیران برای رفع مشکلات و موانع تولید در استان انجام گیرد.
همچنین در این جلسه، مدیر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیران عامل بانک‌ها و سایر اعضا ضمن تشریح علل تملک، توقیف و غیر فعال شدن واحدهای تولیدی راهکارها و پیشنهادات خود را برای احیا مجدد این واحدها ارائه نمودند.

About Author