تداوم لغو پروازها در فرودگاه اردبیل

فرودگاه های استان اردبیل به‌جای پیشرفت هر روز ضعیف‌تر شده و در عوض عدم رضایت مردم از خدمات ارائه شده و لغو پروازها بیشتر و بیشتر می شود.
به گزارش ساقی آذربایجان این در حالی است که بارها مدیران و متولیان فرودگاه اردبیل برای رفع مشکلات قول های مساعد داده اند اما نه تنها این قول ها عملی نشده بلکه اخیرا پروازها به دلایل نامعلومی لغو می شوند.
علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین پیش‌تر در جلسه‌ای با مجمع مطالبه گران اصناف و بازاریان اردبیل اظهار کرد: به دلیل خدمات نامطلوب فرودگاه های استان، شرکت های هواپیمایی رغبتی برای فعالیت در استان ندارند چرا که به دلیل لغو پروازها این شرکت ها زیان‌ده شده اند.
در سالی که به شعار مانع زدایی ها نام گرفته، با لغو روزانه پروازهای مهم در فرودگاه اردبیل، عملا ضربات سنگینی به اقتصاد استان و در ابعاد دیگر به تمامی بخش ها وارد آمده و نه تنها موانع رفع نشده بلکه هزینه های سنگینی متوجه استان شده است.
یکی از آژانس های هواپیمایی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولان وعده کاهش ۱۵ درصدی تعرفه بلیت هواپیماها را داده بودند متاسفانه نه تنها این وعده عملی نشد بلکه شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها هستیم که این امر باعث کاهش استقبال مردم از سفرهای هوایی و کاهش درآمد شرکت‌ها می شود.
سید غنی نظری‌خانقاه، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر نیز در باره لغو پروازها شکایت خود را به کمیسیون اصل نود ارائه داده و گفته بود: سهل‌انگاری مدیر عامل فرودگاه‌های کشور در خصوص پیگیری نمایندگان مشهود است که خواستار ورود قوه قضائیه به این موضوع و رسیدگی به پرونده مذکور هستم.
نظری خانقاه لغو بیش از ۳۰ پرواز در طول دو هفته از آذرماه سال جاری را نمونه‌ای از مشکلات موجود در فرودگاه اردبیل برشمرد و گفت: لغو این پروازها خسارت‌های بسیاری را برای استان اردبیل به دنبال داشته است.
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز بارها از لغو پروازهای فرودگاه اردبیل گلایه کرده و این امر را تضییع حقوق مردم قلمداد کرده است. در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل نیز امام جمعه اردبیل لغو پی در پی پروازها را یکی از مشکلات اساسی استان قلمداد کرد و خواستار رسیدگی به این وضعیت شد.
از سوی دیگر روز گذشته و همزمان با نشست خبری مدیرکل فرودگاه‌های استان دو پرواز کنسل و موجب سردرگمی و اتلاف وقت مردم شد. در صورتی که محمد قصابی اخیرا در مصاحبه‌ای از نصب و راه اندازی سیستم کت ۲ ال.ای.دی در فرودگاه اردبیل خبر داده و در همین نشست خبری هم به هزینه کرد ۷۰ میلیاردتومانی برای کاهش لغو پروازها اشاره کرده بود.
غیر از وجود مشکلات عدیده در فرودگاه اردبیل، فرودگاه پارس آباد نیز از این قاعده مستثنی نیست و اهالی شهرستان پارس آباد و شهرستان های مجاور با آن، دل خوشی از عملکرد فرودگاه و مسئولان آن ندارند و بسیاری از پروازهای آن‌ها در دقیقه نود کنسل می‌شود که این امر نیز مشکلات اقتصادی بسیاری را در این منطقه به بار آورده است.
مدیرکل فرودگاه های استان در این باره نیز گفته بود: شرکت‌های هواپیمایی به دلیل نبود زیرساخت مناسب در فرودگاه پارس‌آباد راغب به برقراری پرواز به مقصد فرودگاه پارس‌آباد نیستند. حال سئوال اینجاست تأمین زیرساخت‌ها بر عهده کدام ارگان است. آیا به جز اداره کل فرودگاه های استان، اداره دیگری باید اقدام به رفع مشکلات کند؟
با توجه به مطالب یادشده مشخص شد که اختصاص هزینه‌های کلان نیز مشکلی را در خصوص لغو پروازها حل نکرده و همچنان عملکرد اداره کل فرودگاه های استان اردبیل مورد انتقاد مردم استان است. امید است با همت مسئولان و نمایندگان استان نگرشی بر مدیریت این مجموعه انجام شود و تغییرات لازم مدیریتی در این خصوص اعمال شود تا حق و حقوق جمعیت استان فدای ضعف مدیریتی نشود.

About Author