تدوین بانک جامع اطلاعاتی برای روستاهای زنجان

استاندار زنجان گفت: بانک جامع اطلاعات روستا‌های استان زنجان به منظور توسعه این مناطق تهیه می‌شود.
افشارچی گفت: هر مسئولی باید به خودش بگوید که آیا در کنار توجه به شاخص‌های کلان، حواسمان به آب، راه، رفاه و مسائل روستا‌ها هم هست و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ساقی آذربایجان، او می گوید: بیش از ۳۰ درصد مردم استان زنجان در روستا‌ها ساکن هستند و مدیران و مسئولان باید پیش از هر چیزی مقابل مردم و خداوند پاسخگو باشند.
استاندار زنجان گفت: ما موظف به پشتیبانی از اقدامات محرومیت زدایی بسیج سازندگی و سپاه زنجان کار‌های عمرانی و محرومیت زدایی را در مناطق محروم با کمترین هزینه و بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.
افشارچی از تهیه بانک جامع اطلاعات روستا‌های استان زنجان خبر داد و گفت: برنامه‌هایی برای محرومیت زدایی در مناطق روستایی داریم که بخشی از آن منوط به تهیه این بانک اطلاعاتی است.
او می گوید: مسئله‌ای که از ابتدای انقلاب دامن‌گیر برخی مدیران شده، این است که کلان نگری‌ها معمولاً ما را از ساکنان برخی روستا‌ها و محرومان غافل کرده است.
استاندار زنجان بابیان اینکه ۹۰۵ روستا در استان زنجان داریم، گفت: باید بدانیم روستائیان هم حقی از این نظام دارند و بخش بزرگی از تأمین امنیت غذایی کشور بر عهده کشاورزان است و همواره در سختی‌های نظام بدون هیچ گونه چشم داشتی در کنار نظام بوده‌اند.
افشارچی به اقدامات و فعالیت های بسیج سازندگی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: اقدامات این مجموعه در روستا‌ها و مناطق محروم ما را متوجه و متنبه به این مسئله می‌کند که باید به روستاها توجه بیشتری داشته باشیم.

About Author