تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان اردبیل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان در ۵ جلد با هدف احصا کلیه دارایی های اردبیل با همکاری و مشارکت دستگاه های مرتبط در استان تدوین شد.
به گزارش ساقی آذربایجان، علیرضا علیپور در اولین جلسه کارگروه حمل و نقل و جابجایی کمیته پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل اردبیل در پنج جلد با هدف احصاء کلیه دارایی‌های استان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط تدوین شد.
وی افزود: این طرح موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت در حوزه‌های مختلف، اصلاح نقاط آسیب پذیر و افزایش تاب‌آوری و پایداری استان در برابر تهدیدها و بحران‌های احتمالی می‌شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل با بیان اینکه پدافند غیرعامل تنها مختص مسائل نظامی نیست، افزود: در بحران‌ها و بلایای طبیعی نیز پدافند غیرعامل نقش کاربردی داشته و رعایت آن می‌تواند در ایمن سازی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی تأثیرگذار باشد.
علیپور از فعالیت ۱۱ کارگروه در زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان خبر داد و گفت: کارگروه‌های تهدید و امنیت، حقوقی و قضائی، سازمان جهاد کشاورزی، امنیت و دفاع غیرعامل، زیستی، کالبدی و زیربنایی، انرژی و تأمین نیازهای ضروری، امور فرهنگی و اجتماعی، مشارکت مردمی، سایبری و الکترونیک، خدمات و امداد و نجات، حمل و نقل و جابجایی از جمله کارگروه‌ها است و لازم است هر دستگاه اجرایی مطابق وظایف خود برنامه‌های جامع برای پدافند غیرعامل تدوین کند.
وی با بیان اینکه با انجام اقدامات صورت گرفته در جایگزینی راهکارهای پیش بینی شده هیچ مشکلی در تأمین انرژی مردم استان در مواقع بروز بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: استان ما با برخورداری از راه خروجی به استان‌های همسایه گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی هیچ محدودیتی برای تردد و امداد رسانی در زمان بروز حادثه ندارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل اخذ پیوست پدافند غیرعامل برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دولتی و بخش خصوصی را الزامی دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی دارای پروژه عمرانی و مجریان طرح‌های اقتصادی ملزم به اخذ پیوست پدافند غیرعامل و لحاظ آن در نقشه اجرایی خود هستند.
علیپور بیان کرد: پروژه‌های عمرانی دولتی و بخش خصوصی در ۴ گروه عادی، حساس، مهم و حیاتی تقسیم بندی می‌شوند که بیشتر طرح‌های اردبیل شامل دو گروه حساس و مهم هستند.

About Author