تذکر فرهنگی به رئیس جمهور و وزرای خارجه و کشور

در پی حواشی سفر استاندار اربیل به ایران، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس، به رئیس جمهور و وزرای امور خارجه و کشور تذکر داد.

محمدحسین فرهنگی ضمن تذکر به دولت گفت: دولت در دوره فعالیت خود به موفقیت‌های ارزشمندی دست یافته بطور خاص، گسترش ارتباطات سازنده با همسایگان، از این قبیل توفیقات بوده است. اما در روزهای اخیر رفتارهای نسنجیده در ارتباط با طالبان، حضور گسترده رژیم جعلی صهیونیستی در آذربایجان و شرایط به وجود آمده در جلسه مشترک با مسئول اقلیم کردستان عراق، و ارایه نقشه ای که ناظر بر وجود اراده ای برای تجزیه کشور عزیزمان می باشد، باعث آزردگی مردم عزیز کشور شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدم واکنش جدی در این قبیل موارد، خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد داشت. باید به این آقایان یادآوری شود اگر ورود سردار سپهبد شهید سلیمانی نبود، و در سایر زمینه ها در صورتی که مدیریت مستشاران ایرانی و مدافعان حرم از اقصا نقاط جهان اسلام نبود، امروز اقلیم کردستانی وجود خارجی نداشت تا زمینه ای برای این قبیل توهمات به وجود آید.

وی افزود: این افراد مروری بر تاریخ دفاع مقدس داشته باشند و ملاحظه کنند که کردها و آذری های غیور ایران اسلامی نه تنها در مرزهای استان های خود، بلکه در سایر استان های مرزی نیز مدافعان سلحشور و تعیین کننده بودند و کشور را در مقابل تهاجم مورد حمایت شرق و غرب حفظ کردند، تا از این خوابها و خیالات بیدار شوند.

فرهنگی یادآور شد: ضروری است مسئولان مختلف مربوطه، ضمن هوشیاری و اعتراض و عدم حضور در چنین نشست‌هایی، با سرعت اقدامات متقابل، جبرانی، روشن و مناسب داشته باشند.

 

About Author