اختصاصی روزنامه ساقی آذربایجان/ گزارش از وحید خدادادی

ناف تراکتور را با حاشیه و دخالت های بیجا بریده اند و از همین رو در طول همه این سال هایی که در لیگ برتر حضور داشته دستش از کسب جام قهرمانی لیگ دور مانده است. جدای از توانایی های فنی یحیی گل محمدی و برانکو در طول همه این سال هایی که پرسپولیس قهرمان لیگ می شود، حضور کریم باقری در کادر فنی بی شک نقشی غیر قابل انکار در تکرار این قهرمانی ها داشته از آن رو که جایگاه وی اجازه حاشیه سازی در تیم را نداده است. کاریزمای آقا کریم، مردی که در دیار خود با بی مهری برخی همشهریانش روبرو شد، همواره نقشی حیاتی در موفقیت این تیم داشته است. از فردای بازی با نساجی که با برد تراکتور همراه بود، تعاریف و تمجید ها شروع شد و تا از استقلال آن هم در آزادی، باخت برخی چنان عرصه را بر این تیم تنگ کرده اند که بار روانی آن می تواند در پایین آمدن کیفیت فنی تیم و برهم زدن آرامش فکری خمز نقشی اساسی داشته باشد.
اخیرا هم که با مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان گفتگوی اختصاصی داشتیم، در همین باب سوالاتی مطرح شد و ایشان هم به همین نکته مهم و حیاتی صحه گذاشتند. ستوده نژاد هم ضمن اشاره به توانایی فنی خمز و نتایج خوبی که از میانه فصل قبل لیگ برتر با این تیم کسب کرده معتقد بود که اگر مدیران تیم بتوانند حواشی تیم را کنترل کنند، جام قهرمانی برای تراکتور دور از دسترس نخواهد بود. وی در این گفتگو افزود: تراکتور لیگ را بد آغاز کرد و البته در قرعه هم بد آورد و در همان هفته های ابتدایی لیگ سه بازی سنگین با پرسپولیس، سپاهان و الشارجه انجام داد. البته باید بگویم که تا هفته ۶ نباید نتایج تیم را زیاد جدی گرفت از آن جهت که بالاخره تیم تازه از بدنسازی فارغ شده و در ترکیب جدید هم بازیکنان هنوز آن طور که باید جا نیفتاده اند. این تیم پتانسیل خوبی دارد و تنها باید مقداری از حواشی بکاهیم چون اگر بتوانند حاشیه را کنترل کنند، قطعا تیم موفقی خواهد شد و از طرفی خمز هم نشان داده که مربی با دانشی است و می تواند نتایج خوبی با تیم بگیرد.
کاظم محمودی بازیکن سابق تیم تراکتور با صحه گذاشتن بر توانایی های فنی خمز در گفتگو با خبرنگار روزنامه ساقی آذربایجان گفت: نتایج این تیم در سال گذشته حکایت از توانایی بالای فنی این مربی بزرگ دارد و معتقدم که این تیم در ادامه لیگ هم به مراتب نتایج بهتری خواهد گرفت.


این مدافع سابق استقلال و صباباطری افزود: تراکتور امسال از بار فنی بسیار بالایی برخوردار است و بخصوص در نیمه های دوم بازی ها، نمایش قابل قبولی داشته است و عدم نتیجه گیری در برخی از بازی ها دلیل بر ضعف فنی آقای خمز نیست، شرایط تیم حاکی از آن است که تراکتور در ادامه فصل در حوزه نتیجه گیری هم بهتر عمل خواهد کرد. قبول دارم که در دنیای حرفه ای فوتبال باید زمان هماهنگی بین بازیکنان به حداقل کاهش یابد ولی باید این نکته را هم حائز اهمیت قرار داد که بدنه اصلی تیم نسبت به فصل گذشته دچار تغییرات زیادی شده و ایجاد هماهنگی قدری زمانبر است.
محمودی که خود از مربیان تحصیلکرده فوتبال کشورمان می باشد در رابطه با دانش فنی خمز نیز گفت: فوق العاده است و در کلاس هایی که برای دانش افزایی مربیان گذاشته بود این مسئله را به وضوح نشان داد. از طرفی توجه ویژه ایشان به تیم های پایه هم در نوع خود جالب توجه است و می توان از وجود ایشان برای پشتوانه سازی برای تیم بزرگسالان بهره لازم را برد.


وی خاطر نشان کرد: به زعم بنده تراکتور پر هوادارترین تیم آسیاست و تیم های بزرگ و پرطرفدار حواشی خاص خود را دارند و هر قدر میزان این حواشی زیاد باشد، تیم ضربه بیشتری خواهد خورد. حمایت های اصحاب رسانه و هواداران می تواند نقش زیادی در جمع کردن حواشی و در نهایت موفقیت تیم داشته باشد. تراکتور در این فصل جزو تیم هایی است که شخصیت قهرمانی را دارد و ما می توانیم با توجه به امکاناتی که آقای زنوزی برای تیم فراهم کرده امسال و در نهایت سال آینده جام قهرمانی را به تبریز بیاوریم.
جواد شالچی بازیکن تراکتور در دهه ۶۰ و ۷۰ نیز ضمن اشاره به توانایی های بالای فنی خمز گفت: امروز که خمز را آورده ایم، قدرش را نمی دانیم و از سویی بلد نیستیم چگونه از او استفاده کنیم و از وجودش بهره مند شویم. حضورش باعث اتفاقات بزرگی در تیم های پایه تراکتور شده و به زعم بنده تراکتور تا این لحظه نتایج خوبی گرفته است با علم به این موضوع که نسبت به سال گذشته شاکله اصلی تیم عوض شده است و بازیکنان جدیدی به تیم اضافه شده اند. اگر مسئولان تیم بتوانند این مربی را برای فصل بعد هم حفظ کنند، قطعا نتایج درخشان تری را از تراکتور خواهیم دید. وی که با خبرنگار روزنامه ساقی آذربایجان سخن می گفت، افزود: شاید دیگر دوستان نظر دیگری داشته باشند ولی بنده معتقدم که خمز یک مربی استثنائی است که نتایجش هم خوب بوده است و روند پیشرفت تیم هم پله به پله است. بهرحال تیم های دیگر هم برای برد وارد زمین می شوند و اگر قرار باشد که همه تیم ها به ما ببازند که نمی شود فوتبال. اگر هواداران عزیز ما خوب از تیم و مربی حمایت کنند و کمی حوصله به خرج دهند، قطعا این تیم شخصیت قهرمانی دارد. معتقدم که این تیم در لیگ امسال قطعا یکی از سه تیم بالای جدول خواهد بود و جام قهرمانی در سال آینده دور از دسترس نیست.


ستار نوبری دیگر پیشکسوت تراکتور هم با اعلام حمایت خود از خمز در گفتگو با خبرنگار روزنامه ساقی آذربایجان گفت: قطعا آقای خمز مربی بروز و با دانشی است که مسئولان تیم باید فرصت لازم را برای پیاده سازی تاکتیک های این مربی فراهم آورند. بهرحال این تیم نسبت به فصل گذشته چندین وچند یار مهم و تراز اول خود را از دست داده و نفرات جدید نیازمند هماهنگی بیشتری هستند که متاسفانه تعطیلی پشت سر هم مسابقات لیگ این امکان را از بین برده است و تیم تا می خواهد در جو روانی و فنی مسابقات قرار بگیرد، لیگ را تعطیل می کنند! ما امسال تیم جوان و خوبی داریم و اگر مسئولان لیگ به هر بهانه ای لیگ را تعطیل نکنند، قطعا نتایج تیم رفته رفته بهتر هم خواهد شد. تراکتور فوتبال خوبی بازی میکند و با این تیم براحتی می توانیم امسال سهمیه آسیا را بگیریم.
پیشکسوتان و کسانی که سال ها در این تیم زحمت کشیده و فوتبال را از بعد فنی و تاکتیکی دنبال می کنند در مجموع از عملکرد خمز و کیفیت بازی تراکتور رضایت دارند و همانطور که اشاره شد با کمی سعه صدر و فرصت دادن به این مربی با دانش می توان شاهد روزهای بهتری برای تنها نماینده آذربایجان در فوتبال ایران بود.

About Author