تردد۵۲۰ هزار مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی

مدیرکل حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در۹ ماهه گذشته سال جاری بالغ بر ۵۲۲ هزار مسافر از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند.
به گزارش ساقی آذربایجان ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با بازگشایی پایانه‌های مرزی پس از کرونا تاکنون ۵۲۲ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده اند که ۱۹۴ درصد رشد دارد، افزود: در ابتدای سال جاری نیز همانند سال قبل با توجه به محدودیت‌های کرونایی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان به صورت محدود و با شرایط خاص از جمله لزوم داشتن حق اقامت در کشور مقابل انجام می‌گرفت که هم اکنون با رفع این محدودیت‌ها با توجه واکسیناسیون گسترده در طی ۹ ماه گذشته میزان ترددها روند صعودی دارد.
وی ادامه داد: در طول ۹ ماه گذشته امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ بیشترین تردد مسافرین از پایانه‌های مرزی استان متعلق به پایانه مرزی بازرگان بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: پایانه‌های مرزی تمرچین و رازی نیز در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین تردد مسافر از مرزهای زمینی استان قرار دارند.
شکری همچنین از اجرای نزدیک به ۵۴۰ کیلومتر عملیات آسفالت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه گذشته امسال نزدیک به ۵۴۰ کیلومتر عملیات آسفالت در محورهای مواصلاتی در راستای ایمن سازی و بخشنده تر کردن محورهای مواصلاتی استان با انجام پروژه‌های متعدد روکش و لکه گیری و درزگیری جاده‌ها انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین عملیات آسفالت در محورهای اصلی استان با بالغ بر ۱۵۵ کیلومتر آسفالت انجام شده که شامل افزون بر ۹۰ کیلومتر روکش تقویتی و نزدیک به ۶۵ کیلومتر لکه گیری بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به عملیات آسفالت انجام شده در محورهای روستایی نیز گفت: ۹ ماهه گذشته سال جاری در محورهای روستایی بیش از ۱۲۷ کیلومتر، در محورهای فرعی بیش از ۵۲ کیلومتر و در بزرگراه‌ها ۶۵.۵ کیلومتر عملیات آسفالت اجرا شده است.

About Author