تردد از مرز مهران ممنوع است

معاون عمرانی استاندار ایلام مهندس«احمد کرمی» در نشست ستاد اربعین با حضور جمعی از مدیران استانی در شهرستان مهران اظهار کرد: براساس تفاهم نامه بین ۲ کشور ایران و دولت مرکزی عراق و مصوبات ستاد مرکزی اربعین هیچگونه تردد زمینی در مرز مهران انجام نخواهد گرفت.
به گزارش ساقی آذربایجان وی گفت: مجوز حضور ۳۰ هزار نفر زائر ایرانی به عراق آن هم از طریق هوایی از سوی دولت عراق صادر شده و هر گونه تردد زمینی طبق مصوبه ستاد اربعین در این مرز ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث شده تا نظارت ها در مرز مهران تشدید شود و نیروهای نظامی و انتظامی از ترددهای غیرمجاز ممانعت کنند، تصریح کرد: جلوگیری از تجمعات، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها در مرز مهران با توجه با افرایش شیوع کرونا در این مرز در دستور کار قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار ایلام مهندس«احمد کرمی» تاکید کرد: باید قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین نواقص را برطرف و امکانات لازم را مهیا کنیم.
وی اضافه کرد: تامین آب شرب پایدار و سالم، توسعه راه‌ها، آبرسانی برای موکب ها، توسعه زیرساخت های جاده ای بعنوان مهم ترین الزامات در مسیر اربعین در دستور کار مدیران باشد.
بازدید از پل کنجانچم محور ایلام – مهران، پل گاوی ، پایانه شهید سلیمانی و پایانه برکت مهران و همچنین حضور در نشست ستاد اربعین از دیگر برنامه های معاون هماهنگی امور عمرانی به همراه جمعی از مدیران استانی در سفر به مهران بود.

About Author