تسهیلات بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی به بیش از ۳ میلیارد ریال رسید

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای حمایت از ساخت و ساز مردمی و نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات بانکی برای احداث واحدهای مسکونی، تسهیلات این بخش به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.
به گزارش ساقی آذربایجان ، سید محسن حمزه‌لو در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تسهیلات بانکی نوسازی بافت‌های فرسوده با سود مشارکت ۹ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: تسهیلات بانکی این بخش پیش از این ۸۰۰ میلیون ریال بود که جهت حمایت از طرح‌های توسعه بازآفرینی شهری این میزان افزایش یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۸۸ هکتار از بافت‌های شهری استان جزو محدوده‌های بازآفرینی شهری مصوب هستند که بیش از ۵۲۴ هزار نفر در این سکونت‌گاه‌ها زندگی می‌کنند.
حمزه لو اضافه کرد: تمام محدوده‌های بازآفرینی شهری شامل این تسهیلات می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.
وی یادآور شد: اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری مصوب از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، پاسخگویی به نیازسنجی مسکن در چارچوب طرح‌های جامع، تامین مسکن محرومان و تسریع در فرآیند نوسازی و بهسازی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری مصوب در رأس برنامه‌های اجرایی این اداره کل قرار دارد.
پروژه‌های بازآفرینی شهری یکی از مهمترین طرح‌های در دست اجرای این اداره کل است.

About Author