تصویب سرمایه‌گذاری ۱۶۷میلیارد تومانی در گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی احمد حمزه زاده در گفت و گویی به نشست کمیته فنی گردشگری استان اشاره و اظهار کرد: در این جلسه ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری در زیرساخت های گردشگری ارایه شده بود که پس از بررسی‌های تخصصی توسط اعضای کمیته فنی سرمایه‌گذاری، هشت طرح‌ به تصویب رسید.

وی افزود: از میان هشت طرح مصوب در این جلسه سه مورد احداث هتل، سه طرح ایجاد سفره‌خانه سنتی و ایجاد دو مجتمع گردشگری بود و حجم سرمایه‌گذاری در طرح‌های موردنظر حدود ۱۶۷ میلیارد تومان است.
حمزه زاده گفت: طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری استان در شهرستان‌های تبریز، شبستر، ملکان، سراب و اهر بوده که پس از طی مراحل قانونی، اجرایی می شوند و با بهره برداری از این طر ح ها برای ۲۹۶ نفر فرصت اشتغال ایجاد می شود.

اعطاگواهی‌نامه نشان جغرافیایی به هنر ممقان‏‌دوزی آذربایجان‌شرقی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از اعطای گواهی‌نامه ثبت نشان جغرافیایی به هنر ممقان‏‌دوزی خبر داد.
احمد حمزه زاده در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به منحصربه‌فرد بودن ممقان دوزی و فعالیت جمع کثیری از بانوان هنرمند استان در این رشته هنری، این هنر ارزشمند موفق به کسب گواهی‌نامه ثبت نشان جغرافیایی شد.
وی ادامه داد: گواهی‌نامه ثبت نشان جغرافیایی، نشانه‌ای است که مبدأ یک کالا را به قلمرو، منطقه یا ناحیه‌ای از کشور منتسب می‌کند؛ مشروط بر اینکه کیفیت و مرغوبیت یا سایر خصوصیات کالا اساساً قابل انتساب به آن مبدأ جغرافیایی باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌ شرقی، حمزه زاده تاکید کرد: ثبت نشانه‌های جغرافیایی صنایع‌دستی تأثیر مثبتی بر تجاری‌سازی و برندسازی داخلی و خارجی محصولات دارد و بدین‌وسیله می‌توان بازار کار بسیاری از هنرهای اصیلی که در استان در حال تولید هستند، رونق بخشید.

About Author