تلاش برای راه‌اندازی دانشکده گردشگری در اصفهان

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان کمیل طیبی گفت: مهم‌ترین دلیلی که وجود دانشکده گردشگری در اصفهان را به یک ضرورت تبدیل می‌کند، این است که اصفهان شهری توریستی با جاذبه‌های تاریخی و هنری بسیار است و شایسته است که به بحث گردشگری در آن، به‌صورت جدی و علمی پرداخته شود.
وی ادامه داد: زمانی، پرفسور جعفری، که به حق او را می‌توان پدر علم گردشگری دنیا دانست، با همکاری دانشگاه اصفهان قصد داشت بنیاد گردشگری را راه‌اندازی کند؛ بنیادی که در یکی از بندهای اساسنامه آن از همکاری با دانشگاه اصفهان برای کمک به توسعه علمی فضای گردشگری در اصفهان و جنبه‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی سخن به میان آمده و حتی مسئله بورسیه نیز مطرح‌شده است.
عضو هیئت علمی گروه اقتصاد بین‌الملل دانشگاه اصفهان تصریح کرد: قرار است که این بنیاد گردشگری با همکاری و حمایت شهرداری، دانشگاه اصفهان و نهادهایی چون اتاق بازرگانی و … در خانه تاریخی آیت‌الله شفتی که منزل پدری پرفسور جعفری بوده راه‌اندازی شود.
مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان یادآور شد: طی یکی دو سال اخیر، دانشگاه اصفهان با چند دانشگاه اروپایی قرارداد بسته و در مفاد توافق‌نامه این قراردادها به برگزاری دوره‌های مشترک در زمینه گردشگری نیز اشاره‌شده که باید آن را به فال نیک گرفت.
طیبی خاطر نشان کرد: با وجود این ظرفیت‌های موجود، اگر بخش‌های دولتی و خصوصی که احیا و گسترش صنعت گردشگری را مدنظر دارند دست‌به‌دست هم بدهند، اراده‌ای که برای تشکیل دانشکده گردشگری در دانشگاه اصفهان شکل گرفته عملیاتی می‌شود و شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
وی، با اشاره به اینکه اعضای هیئت مؤسس این دانشکده، نشست‌هایی را برای بررسی طرح آن برگزار کرده‌اند توضیح داد: البته هنوز مکان و جزئیات دانشکده مشخص نیست اما سنگ بنای اولیه را گذاشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم از اساتید ایرانی برجسته رشته گردشگری در جهان، برای حضور و تدریس در این دانشکده استفاده کنیم.

About Author