تله‌پاتی طارمی با مهاجم برزیلی

تعداد گل‌ها و پاس گل‌های مهدی طارمی در این فصل از مسابقات لیگ پرتغال در تیم پورتو فراتر از ۲۰ رفت تا این بازیکن در کنار مهاجمان بزرگ دیگر یعنی محمد صلاح، امباپه و بنزما قرار بگیرد.
به گزارش مهر، تیم فوتبال پورتو شب گذشته برابر پاکوس ده فرایرا با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید که نقش مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو در این برد چشمگیر و اساسی بود. طارمی پاس گل‌های دوم و سوم پورتو را به «اوانیلسون» هم تیمی برزیلی خود داد و خودش گل چهارم را روی پاس همین اوانیلسون وارد دروازه حریف کرد.
بعد از جدایی «لوئیس دیاز» از پورتو و حضور در تیم لیورپول، زوج طارمی – اوانیلسون به بازیکنان اصلی خط حمله پورتو تبدیل شده‌اند و عجیب اینکه همکاری مهاجمان ایرانی – برزیلی هر هفته نتایج درخشانی را برای تیم پرتغالی به همراه داشته است.
اوانیلسون در پایان بازی روز گذشته به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او بعد از دریافت جایزه خود، کمک طارمی و دیگر همبازی‌هایش را وسط کشید و گفت: از دریافت این جایزه بسیار خوشحالم، از همه تیم برای کاری که امروز اینجا انجام دادیم و از طارمی برای دو پاس گل تشکر می‌کنم.
سایت گل پوینت در پایان این مسابقه به مهدی طارمی نمره خوب ۷.۲ را داد. از نظر این سایت، اوانیلسون با ۸.۸ بهترین بازیکن زمین بود. گل پوینت درباره عملکرد طارمی از وی بابت یک گل، دو پاس گل و ۹ حرکت در محوطه جریمه حریف تمجید کرد و نوشت: «طارمی به عنوان مهاجم، مهاجم دوم و وینگر چپ بازی می‌کند و کیفیتش در تمام پست‌هایی که به میدان می‌رود بالا است.
طارمی در حال حاضر با ۱۳ گل و ۱۱ پاس گل جزو بازیکنان ارزشمند و تاثیرگذار لیگ پرتغال است. تعداد گل‌ها و پاس گل‌های طارمی در لیگ پرتغال در این فصل مجموعاً از عدد ۲۰ عبور کرد. این موضوع هم مورد توجه بعضی از رسانه‌های پرتغال قرار گرفت. سایت گل پوینت اشاره کرده که طارمی با عبور از ۲۰ گل و پاس گل در این فصل به جمع سایر بازیکنان از لیگ‌های برتر اروپا از این نظر پیوست و در کنار امباپه، بنزما، محمدصلاح و براردی قرار گرفت.
علاوه بر این سایت expresso پرتغال هم طارمی را بازیکن زیرکی توصیف کرد که نقش اساسی در برد پورتو داشته است. این سایت درباره گل سوم پورتو نوشت: «ویتینا مثل بچه‌ای که در تعطیلات با توپ بازی می‌کند، به آن ضربه می‌زند تا به طارمی برسد. این بازیکن زیرک و زوداندیش، برای پیدا کردن اوانیلسون برزیلی که این روزها با او ارتباط تله پاتی دارد، مشکلی نداشت. اوانیلسون بازی را ۳ بر ۱ کرد تا پنجمین گل او در چهار بازی اخیر باشد.»
این سایت در ادامه نوشت: مدت کوتاهی بعد، همان سه نفر برای رقم زدن نتیجه ۴-۱ دوباره به هم متصل شدند. ویتینا، همیشه او، سناریو را رهبری کرد. اوانیلسون که تمام‌کننده‌ترین بازیکن این سه نفر بوده، نقش طارمی را بر عهده گرفت و پاس گل داد و مهدی، که مثل چسبی بود که ویتینای هافبک را با اوانیلسون مهاجم وصل کرد. طارمی در سی و دومین سهم مستقیم خود در گلزنی پورتو در این فصل، گل چهارم تیم را به ثمر رساند.»

About Author