تندیس یاد بود برای نخبگان راه سازی تبریز !!

اختصاصی ساقی آذربایجان/ دکتر جلال معالی

میدان راه آهن تبریز را رد کردم و راهبندان جلوی گمرک و از کنار پل روگذر تازه تأسیس عبور کردم و بالاخره رسیدم زیر پل آخر اتوبان شهید کسایی و کمی هم راهبندان اونجا بود و در همین اثنا متوجه شدم تعدادی خودروی سنگین به طرف رمپ ورودی اتوبان شهید کسایی بر می گردند.باخود گفتم بهتره منم از همین راه برم و از اتوبان ،تبریز – سهند استفاده کنم ،هم زودتر می رسم و هم هوا خیلی گرم است ، پس پشت سر کامیون ها و تریلی ها حرکت کردم ، تا خروجی لاله ،که دیدم اون خودروهای سنگین هم همانجا پیچیدند و عجیب اینکه دوباره به سمت برعکس اتوبان شهید کسایی وارد شدند ، ابتدا بسیار متعجب شدم اما بلافاصله دوزاری ام افتاد ، این خودرو ها راهی جاده مرند هستند و از این طریق می خواهند از اتوبان شهید باکری به جاده ابریشم وارد شوند! پس چرا از خروجی کنار پل استفاده نکردند؟ یهو مثل برق گرفته ها به خود لرزیدم ،اصلا از طرف دیزل آباد به اتوبان(شهید باکری) که خروجی ندارد! یعنی یکی بخواد از دیزل آباد وارد اتوبان شهید باکری بشه ، خب باید بیاد از زیر پل لاله دور بزنه و دوباره برگردد و بقیه ماجرا!
خودرو را کناری کشیدم تا این موضوع را درست و حسابی محاسبه و هضم کنم ! آخه ،تازه یکی بخواد از اتوبان شهید باکری موقع برگشت به جاده آذرشهر بپیچه ،خب اونجا هم رمپ خروجی که نداره، باید بذل عنایت فرموده تا خروجی لاله قدم رنجه فرموده (ببخشید لاستیک رنجه درست است ) ودوباره از همانجا برگردد و وارد خروجی دوم شده و به جاده آذرشهر تشریف ببرد..! ای داد بی داد! کمی پیچیده شد نه؟ ببخشید این فرمول را منم نتونستم حل کنم !
چقدر این مهندسین متخصص راهسازی در کار خود خبره ونخبه تمام عالم هستند خدایا ! مهندسین کل دنیا به تخصص این عزیزان غبطه می خورند!
من با کل بی سوادی ام این را درک کردم که نه راه ورودی از دیزل آباد برای اتوبان شهید باکری ساختند، نه راه خروجی برگشت به جاده آذرشهر وارومیه و مراغه و….!
حالا چجوری این اتوبان را افتتاح کردند ؟ اون موقع من خاطرم هست با عجله! مثلا افتتاحی کرده باشند و به نام دیگران ختم نشه!
اما در این میان ، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی و مسئولین ذی ربط باید اقدامی اساسی در مورد ساخت تندیس گرانقیمت از مهندسین سازنده و متفکرین این پروژه بسازند و در ورودی های دو طرف اتوبان شهید باکری نصب نمایند که مردم و رانندگان ،نخبگان ما را بشناسند ! اتوبانی که نه رمپ ورودی از طرف دیزل آباد دارد ، نه خروجی به طرف آذر شهر و ارومیه و….. ونه چراغ و نور کافی … تندیس یاد بود این عزیزان را حتما با کیفیت عالی و ماندگاری زیاد بسازید و نصب کنید ،مدیونشان هستیم واقعا.! همین..

About Author