توجه ویژه‌ بنیاد مسکن زنجان به اصول فنی و مهندسی پروژه‌های مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: این نهاد با وجود نیروهای تخصصی و فنی در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح استان و تامین مسکن برای اقشار کم درآمد موفق عمل کرده است بطوریکه بر رعایت اصول فنی و مهندسی و نظارت کمی و کیفی در اجرای پروژه های مسکن توجه ویژه‌ای دارد.
به گزارش ساقی آذربایجان رضا خواجه ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه، بهبود مسکن شهری، رونق زندگی، تولید و اشتغال را به دنبال دارد، افزود: کیفیت مسکن به لحاظ فراهم آوردن شرایط آرامش و آسایش انسان در رشد روانی، خلاقیت و شکل گیری رفتارهای اجتماعی نیز اهمیت فوق العاده ای دارد.
وی توجه به کیفیت در کنار کمیت و مهمتر از همه هماهنگی بین دستگاهی برای اجرای دقیق و به موقع پروژه ها و طرح های مسکن را امری مهم عنوان کرد و یادآورشد: استفاده از مصالح و فرآورده های ساختمانی استاندارد نقش بی‌بدیلی در بهبود کیفیت، ایمنی و تاب آوری ساختمان ها داشته و امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: شناسایی و تملک زمین های مناسب برای ساختمان های شهری، انجام مطالعات اقتصادی و فنی اولیه، نظارت بر عملیات اجرایی پروژه های در دست احداث و ارتقای کیفیت ساخت و طراحی مجتمع های بزرگ و کوچک مسکونی، تجاری و خدماتی از جمله مواردی است که از سوی بنیاد مسکن استان پیگیری و اجرا می شود.
خواجه ای افزود: هم اکنون این نهاد یک‌هزارو ۷۶ واحد مسکونی شامل مسکن شهری به اضافه طرح نهضت ملی مسکن و ۶۶۵ واحد مسکونی را در دست تهیه نقشه و اجرا دارد.
وی به برخی از پروژه های در دست اجرا این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد :پروژه های ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان، ۱۸ واحدی نگین خرمدره،۱۲ واحدی گلسار ابهر، ۵۲ واحدی هیدج، ۱۶ واحدی صائین قلعه، ۹۶ واحدی هیدج، ۹۶ واحدی آببر، ۷۲ واحدی خرمدره و ۸۰ واحدی هیدج از برخی پروژه های در دست اقدام این نهاد است.

About Author