توسعه حوزه تعلیم و تربیت نیازمند تدوین برنامه‌های اساسی است

استاندار اردبیل گفت: داشتن برنامه در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نیازمند داشتن برنامه‌های منسجم و اساسی است که به همین منظور درصدد تکمیل محورهای اقتصاد و تعلیم و تربیت هستیم.
سید حامد عاملی در نشست با اعضای هیئت امنای خانه ریاضیات استان اردبیل، اظهار داشت: اظهار داشت: تربیت و تقویت نیروی انسانی مبتکر و اهل علم نیازمند حمایت از علوم پایه است که تمام محاسبات مهندسی و عمرانی مشمول این طرح می‌شود و لازم و ضروری است تا در راستای پرورش استعدادهای استان به این علوم توجه ویژه‌ای گمارده شود.
وی بیان کرد: راه‌اندازی خانه ریاضیات در استان به عنوان امری ارزشمندی و مهم است که در این راستا درصدد هستیم برای تقویت نیروی انسانی قوی و دارای بنیه علمی استعدادهای لازم را شکوفایی بخشیده و از ظرفیت خانه ریاضیات برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه استفاده کنیم که این موضوع امری مهم و اساسی است.
استاندار اردبیل بیان کرد: منابع انسانی به عنوان سرمایه اصلی جوامع است که به عنوان اصلی‌ترین منبع تولید ثروت نیز محسوب می‌شود که به همین منظور به جامعه‌ای نیاز داریم که توسعه و رشد را به همراه تربیت نیروهای انسانی خلاق و توانمند داشته باشد و به عنوان نیروی انسانی متفکر و خلاق برای دیگران سودآور بوده و تولید ثروت کند.
عاملی اظهار کرد: داشتن برنامه در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نیازمند داشتن برنامه‌های منسجم و اساسی است که به همین منظور درصدد تکمیل محورهای اقتصاد و تعلیم و تربیت هستیم و اگر استعداد درخشان و نخبه علمی در این مجموعه رشد و پرورش پیدا کند بی‌شک نشان دهنده عمل به رسالت و وظایف خودمان است.
وی تصریح کرد: جوانان و نخبگان علمی سرمایه‌های آینده این ممکلت هستند که امری لازم و ضروری است که مسئولان و دستگاه‌های مربوطه حمایت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند و انتظار ما از ارگان‌های مربوطه این است که در کمک به این مجموعه‌ها کم‌کاری نداشته باشند و برای توسعه شاخص‌های آینده استان نسبت به رشد و پرورش استعدادهای درخشان فکری و علمی گام بردارند.

About Author