تولید ۵۰ درصد نهال و گل مصرفی شهر مراغه توسط شهرداری

شهردار مراغه با بیان اینکه امسال بیش از ۲۳۵ هزار اصله نهال و بوته گل زینتی برای زیباسازی شهر توسط واحد فضای سبز مدیریت شهری مراغه تولید شده است، گفت: در طول سال بیش از ۵۰ درصد از نهال و گل‌های زینتی مورد نیاز شهر توسط سازمان فضای سبز شهرداری تولید می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان محمد مقتومی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: تولید این میزان گل و نهال در گلخانه فضای سبز شهرداری زمینه ساز صرفه جویی حدود یک میلیارد تومانی در هزینه های شهرداری شده است.
وی افزود: ۶۰ هزار بوته انواع گل زینتی دائمی شامل انواع رز، پیچ امین الدوله و پاپیتال برای زیباسازی میادین در طول سال کشت و در معابر اصلی شهر کشت شده است.
شهردار مراغه ادامه داد: تابسان سال جاری نیز ۸۵ هزار بوته انواع گل های فصلی نیز در میادین و معابر شهر مراغه توسط واحد فضای سبز شهرداری کاشته شده است.
مقتومی اضافه کرد: همچنین ۴۲ هزار بوته کلم زینتی نیز در فصل پاییز در میادین و معابر شهر غرس و کاشته شده است. وی همچنین گفت: ۴۵ هزار بوته گل زینتی فصلی شامل انواع گل های همیشه بهار و اختر الوان و نیز ۸۵۰۰ جعبه گل بنفشه برای فضاسازی میادین و معابر شهر مراغه در ماه های پایانی سال و آستانه عید نوروز آماده کاشت شده است.
شهردار مراغه ادامه داد: سه هزار و ۳۰۰ اصله نهال نارون و سنجد نیز برای کاشت در خیابان های تازه احداث شهر مراغه و انبوه کاری ها در گلخانه فضای سبز شهرداری مراغه تولید و آماده غرس شده است.
مقتومی افزود: زیباسازی شهر گام مهم و اساسی برای ایجاد امنیت روحی و روانی شهروندان بوده و از این رو تحقق این امر نیازمند مشارکت همه جانبه تمام افراد و شهروندان است.

About Author