تکذیب اظهارات محلولی شهردار تبریز توسط دانشگاه تبریز!

اختصاصی روزنامه ساقی آذربایجان: شهرداری از سال گذشته با تبلیغات گسترده به مردم قبولانده بود که با محلول‌پاشی دیگر نگران بسته شدن راه‌ها نباشند. قایم شدن شهرداری پشت چنین عناوین دهن‌پر کنی به قیمت ایجاد نارضایتی، نشان می دهد سیستم مدیریت شهری برای روز مبادایی مانند چهارشنبه سیاه تقریبا هیچ برنامه ای نداشت. داستان محلول بالا گرفت و شهرداری حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خودش نیست و همچنان در برایش روی یک پاشنه می چرخد و آن را یک کشف جدید بزرگ می داند و برخی در این مجموعه هم با نخبه خواندن خود محلول فوق را یک محصول دانش بنیان معرفی می کنند. قضیه بیخ پیدا کرد و پای محیط زیست و مراکز علمی تبریز نظیر دانشگاه تبریز هم به ماجرا باز شده و لذا معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی صراحتا اعلام کرد که  هیچ محلول یخ زدایی از سوی شهرداری تبریز برای بررسی و تائید زیست محیطی به این اداره کل داده نشده است. در همین ارتباط و با پیگیری های روزنامه ساقی آذربایجان نهایتا معاونت پژوهشی این دانشگاه اقدام به انتشار بیانیه ای نمود.
در این بیانیه به صراحت ذکر شده که  “تاکنون هیچگونه قرارداد حقوقی پژوهشی بین دانشگاه تبریز با شهرداری تبریز مبنی بر استخراج فرمولاسیون اولیه، تهیه و یا تولید انبوه محلول های مورد اشاره منعقد نشده است! “همچنین این معاونت پژوهشی اعلام کرده که” اعضای محترم هیات علمی دانشگاه ها با توجه به مسئولیت اجتماعی خود می‌توانند با مذاکره با سازمانهای مختلف، در نظام حل مسائل و مشکلات سازمان‌ها ورود پیدا کرده و نظرات کارشناسی خود را در قالب انتفاع مالی یا هر قالب دیگری در اختیار آنها قرار دهند. پرواضح است نظرات ارائه شده توسط اعضای هیات علمی، لزوما نظر حقوقی یا علمی دانشگاه نخواهد بود!
با این تفاسیر و نظر دانشگاه تبریز متعاقب نظر محیط زیست مشخص شده که هم سازمان محیط زیست و هم دانشگاه تبریز خبری از این اختراع بزرگ! شهرداری تبریز نداشته اند و بعید می دانیم که خود شهرداری  صلاحیت علمی و فنی لازم برای اظهار نظر در این رابطه را داشته باشد و در این چند وقت یکی پس از دیگری اظهارات مدیران شهرداری در رابطه با مسائل مختلف از جمله محلول رد شده است. / گزارش: وحید خدادادی

About Author