تکمیل طرح شبکه آبیاری سبلان اولویت‌ اصلی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تکمیل احداث طرح شبکه آبیاری سبلان در شهرستان مشکین‌شهر با تأمین مالی طرح از محل اعتبار مالی فاینانس بانکی، از اولویت‌های اصلی برنامه‌ها و اقدامات شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل است.
به گزارش ساقی آذربایجان عباس جنگی در بازدید از شبکه آبیاری سبلان تصریح کرد: با فرصت تأمین مالی ایجاد شده از فاینانس بانکی، اجرای به‌موقع طرح شبکه آبیاری سبلان و تأمین آب موردنیاز کشاورزی، موجب توسعه و آبادانی منطقه شده است.
وی ضمن بررسی و ارزیابی میدانی آخرین ففعالیت‌های انجام شده در تکمیل احداث شبکه آبیاری سبلان در جبهه‌های کاری مختلف اعم از احداث ایستگاه‌های پمپاژ و اجرای خطوط انتقال آب از مشارکت مالی ۶۰۰ میلیاردریالی بانک توسعه تعاون اظهار کرد: با همکاری مسئولان ملی و استانی، علی‌رغم محدودیت‌های مالی موجود و عدم تخصیص اعتبار مالی کافی به طرح‌ها در کشور، منابع مالی بسیار مناسبی برای تکمیل طرح‌های بخش آب استان در دو سال اخیر اخذ شده است به‌طوری‌که اکثر طرح‌های آب در استان پیشرفت خوبی دارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه جدید فاینانس هزار و ۸۰۰ میلیاردریالی با بانک ملی ایران برای تکمیل شبکه آبیاری سبلان خاطرنشان کرد: درحالی‌که این طرح تا دو سال قبل فاقد اعتبار مالی مناسب بود، در حال حاضر با پیگیری‌های مؤثر، منابع مالی خوبی برای تکمیل شبکه آبیاری سبلان در حال دریافت است و برای ادامه نیز پیش‌بینی مالی مناسبی شده است.
گفتنی است طرح شبکه آبیاری سبلان به مساحت حدود ۵ هزار هکتار در شهرستان مشکین‌شهر واقع است که با تأمین اعتبار موردنیاز از محل فاینانس داخلی با عاملیت بانک توسعه تعاون، تکمیل احداث طرح که از سال‌ها پیش نیمه‌تمام مانده بود، در حال انجام است.

About Author