تیم ملی والیبال ایتالیا پس از ۲۴ سال قهرمان جهان شد

به گزارش ساقی آذربایجان، تیم‌های ملی والیبال لهستان و ایتالیا در فینال مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از ساعت ۲۳:۳۰ روز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در لهستان به مصاف هم رفتند که در پایان، عنوان قهرمانی به ایتالیا تعلق گرفت.

لهستان در ست نخست با حمایت تماشاگرانش و بازی کم‌اشتباه بازیکنان خود ۲۵ بر ۲۲ برنده شد. عملکرد تیم ملی لهستان به گونه‌ای بود که می‌شد انتظار پیروزی آسان این تیم مقابل ایتالیا را داشت، ولی از ست دوم، ورق بازی برگشت و لهستان با اشتباهات بیشتر، فرصت قدرتنمایی به حریف خود داد. نتیجه ست‌های دوم و سوم، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۸ برای ایتالیا بودند. اُفت روحی بازیکنان لهستان، اُفت فیزیکی این تیم را نیز به دنبال داشت.

شاگردان نیکولا گربیچ در تیم لهستان با تمام توان در ست چهارم به میدان آمدند تا شاید با پیروزی در این ست، کار را به تای برک بکشانند، اما ایتالیا با هدایت فردیناندو دجورجی، تیمی نبود که مغلوب لهستان و تماشاگران پرشور این تیم شود. آتزوری در ست چهارم نیز ۲۵ بر ۲۱ برنده شد تا پس از دوران طلایی خولیو ولاسکو، باز هم جام قهرمانی جهان را بالای سر ببرد.

تیم ملی والیبال ایتالیا پس از ۲۴ سال به فینال مسابقات قهرمانی جهان رسیده بود و لهستان در دو دوره قبلی مسابقات با پیروزی مقابل برزیل، قهرمان جهان شده بود.

در بازی رده‌بندی، تیم ملی برزیل با نتیجه ۳ بر یک اسلوونی را شکست داد و به مدال برنز رسید.

About Author