جایزه اسکار عراق در دستان هنرمند زنجانی

یک هنرمند زنجانی موفق به دریافت اسکار عراق شد؛ این اسکار همه ساله به یک‌ هنرمند تئاتر اهدا می‌شود که در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار به یک هنرمندی غیر از اهل عراق تعلق گرفت.
ساسان قجر در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با جشنواره بین‌المللی پانتومیم سلیمانیه، اظهار کرد: اولین دوره جشنواره بین‌المللی پانتومیم در شهر سلیمانیه عراق برگزار شد که نمایش «شکار» نیز در این جشنواره حضور داشت.
وی افزود: با شرکت در این جشنواره توانستیم تندیس هیئت منتقدان تئاتر عراق و جشنواره را که در این کشور معروف به اسکار عراق است را به دست آوریم.
این هنرمند زنجانی ادامه داد: تندیس هیئت منتقدان تئاتر عراق هر سال به یک هنرمند برجسته تئاتر واگذار می‌شود که در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار به یک هنرمند تئاتری به غیر اهل عراق واگذار شده‌ است.
وی با بیان اینکه نمایش «شکار» توسط هنرمندان زنجانی تولید شده و نویسندگی، کارگردانی و اجرای آن را نیز خودم برعهده داشتم، تصریح کرد: نمایش «شکار» به مدت ۷ دقیقه تولید شده و موضوع آن در رابطه با مثل فارسی دست بالای دست بسیار است، بود که در آن عقابی به شکار خرگوش می‌پردازد و بعد با شکار عقاب توسط یک‌ شکارچی خرگوش زنده می‌ماند.
قجر در رابطه با تاثیر حضور در جشنواره‌ها برای هنرمندان تئاتر، ادامه داد: هنرمندان در مرحله اول باید به چیزی که اعتقاد دارند، عمل کنند؛ شاید انجام برخی از کارها را عده‌ای یک رویا بدانند، ولی اگر به اندازه اعتقادی که به آن کار دارند برای آن پشتکار داشته‌ باشند، می‌توانند به رویای خود دست یابند.
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان برای شرکت در جشنواره‌ها نباید به دنبال کسب مقام و رتبه باشند بلکه باید به این فکر کنند که اثر آن‌ها، اثری باشد که نظر همه را جلب کرده و تحسین برانگیز باشد که این بهترین جایزه برای فرد است و این کار موجب پیشرفت فرد نیز خواهدشد.

About Author