جایگاهی برای آذربایجان غربی در مبادلات تجاری کشور در نظر گرفته نشده است

استاندار آذربایجان غربی گفت: حضور نهاد های دولتی توسعه گرا در استان یک مطالبه مردمی است.
به گزارش ساقی آذربایجان ، محمد صادق معتمدیان در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: با توجه به شرایط جنگی و بسترهای ناامنی مرزهای مقابل استان خوشبختانه استان از امنترین استان های کشور است بنابراین برای تقویت حضور بخش خصوصی در استان حضور نهاد های دولتی توسعه گرا یک مطالبه مردمی است.
وی با اشاره به چشم انداز مبادلات تجاری ۳۰میلیون دلاری استان با ترکیه تصریح کرد: متاسفانه باوجود اینکه استان شاهراه ارتباطی با اروپاست اما جایگاهی برای استان در مبادلات تجاری کشور در نظر گرفته نشده تا چشم انداز ۳۰میلیون دلاری تحقق یابد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه چالدران، سلماس و ارومیه یک مطالبه جدی مردم است، خاطر نشان کرد: بزرگترین منطقه آزاد تجاری کشور در شمال استان در ماکو، شوط و پلدشت است ولی متاسفانه این منطقه آزاد عایدی برای مردم منطقه نداشته است.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم استان اقتصادی کردن حمل و نقل عمومی است، خاطر نشان کرد: در بحث حمل و نقل ریلی با وجود اینکه با تمام بنادر اصلی کشور ارتباط داریم اما هیچ گونه بهره برداری ازاین بخش نداشته ایم و حتی اداره کل راه آهن هم در استان وجود ندارد.
معتمدیان یاد آور شد: تکمیل آزاد راه ارومیه تبریز یک پروژه و مطالبه مردمی است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دریاچه ارومیه یک مطالبه ملی است به نظر می رسد نیازمند یک بازنگری در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری دراین حوزه هستیم هرچند در بحث سخت افزاری اقداماتی انجام شده که نیازمند تکمیل است.

About Author