جذب ۷۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در آذربایجان‌غربی 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی اواخر هفته گذشته در جلسه شورای سرمایه گذاری در خصوص میزان جذب سرمایه های خارجی در استان، گفت: از سال ۱۳۸۱ که فعالیت های این حوزه آغاز شده، ۷۰ میلیون دلار جذب داشتیم در حالی که میزان سرمایه گذاری تقاضا شده و مصوب در استان به ۳۵۵ میلیون دلار می رسید.
داود غفارپور افزود: در این مدت ۳۷ طرح سرمایه گذاری در آذربایجان غربی تصویب شده است.
وی البته این را هم گفت که در سال های اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی، میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در آذربایجان غربی بسیار کم شده است.
وی در خصوص مشکلات جذب سرمایه در آذربایجان غربی، این مسائل را به ۲ وجه کشوری و استانی تقسیم کرد و ادامه داد: وجود قوانین دست و پاگیر، ضعف مشوق های سرمایه گذاری، نبود سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری در کشور، نبود الزام قانونی برای همکاری ادارات با مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی از جمله مشکلات کشوری است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی افزود: نبود امکان برخورداری سرمایه گذاران از مشوق های منطقه آزاد، تاخیر زمانی زیاد در بررسی و صدور استعلام و مجوز، نبود ضمانت اجرایی مصوبات، پراکنده کاری در حوزه سرمایه گذاری خارجی، ضعف برخی امکانات زیرساختی در برخی شهرک های صنعتی از جمله مهمترین این مشکلات در داخل استان به شمار می رود.

About Author