جشنواره بین‌المللی تکنوازی «ئاویه ر» در سنندج برگزار می‌شود

رییس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج گفت: نخستین دوره جشنواره بین‌المللی تکنوازی “ئاویه‌ر” تحت عنوان ساز نرمه نای از جمله دودوک و بالابان در سنندج برگزار می‌شود.
شهرداری سنندج با همکاری انجمن موسیقی کردستان، دانشگاه کردستان، موسسه آموزش عالی توسعه دانش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همت جمعی از هنرمندان و اساتید موسیقی شهر سنندج جشنواره بین المللی تکنوازی “ئاویه ر” را برگزار می کند.
سرکوت تجفی در جمع خبرنگاران در این رابطه اظهار داشت: استان کردستان و شهر سنندج همواره خاستگاه هنرمندان بزرگی در عرصه موسیقی بوده و تعداد زیادی از هنرمندان این عرصه از هنرمندان شناخته شده در عرصه کشوری و جهانی هستند.در همین راستا و با هدف انتقال تجارب و دانش موسیقایی ملل مختلف با همدیگر و معرفی هر چه بیشتر هنرمندان و نوازندگان موسیقی کُردی در سطح ملی و بین المللی برگزاری جشنواره بین المللی تکنواز در دستور کار قرار گرفت.
رییس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی تکنوازی “ئاویه ر” گفت: هر دوره از جشنواره به یک ساز تخصصی اختصاص داشته و نخستین دوره برگزاری این جشنواره تحت عنوان ساز نرمه نای ( دودوک، بالابان و … ) برگزار می شود.
وی از دیگر اهداف این فستیوال به تقویت روابط فرهنگی و گفتگوی فرهنگی بین ملت ها و فرهنگ ها و شناساندن هرچه بیشتر موسیقی اصیل کوردی به جهانیان اشاره کرد.
نجفی تاکید کرد: در این جشنواره همه نوازندگان سراسر جهان می توانند شرکت کنند و به اجرای ساز تخصصی خود بپردازند و طی فراخوانی از همه نوازندگان ایران و جهان و شهرهای خلاق شبکه دعوت شده تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.
رییس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج یادآور شد: علاقمندان به شرکت در اولین فصل جشنواره “ئاویه‌ر” با محوریت ساز نرمه نای تا ۳۱ شهریور سال جاری فرصت دارند تا نمونه آثار خود را از طریق آدرس ایمیل creative.city.sanandaj@gmail.com، به دبیرخانه شهرخلاق سنندج ارسال کنند.
وی اعلام کرد: آثار ارسال شده تا ۳۰ مهر سال جاری مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت و آیین اختتامیه نیز هشتم آبان مصادف با ۳۰ اکتبر، سالگرد الحاق سنندج به شبکه شهرهای خلاق یونسکو برگزار می شود.
نجفی اعلام کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شهر خلاق سنندج به این سایتها مراجعه کنند.

The Cities of Music


http://sanandajcreativecity.ir/en/enter/https://en.unesco.org/creative-cities

About Author