جشنواره لاله‌های کرج برگزار می‌شود

به بعد امکان بازدید از لاله‌های کاشته شده در پارک چمران فراهم خواهد شد.
به گزارش ساقی آذربایجان حمیدرضا عبدالله پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه درختکاری در مناطق مختلف شهر طبق روال سال‌های قبل از نیمه دوم اسفندماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: علاوه براین، برای زیباسازی چهره شهر طرح استقبال از بهار هم اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه در اوایل فروردین سال آینده جشنواره لاله هم در پارک چمران برگزار می‌شود، ادامه داد: زیرساخت‌های برگزاری این جشنواره تا ۲۰ اسفندماه تکمیل می‌شود ولی برای اینکه بتوانیم درهای باغ لاله را به روی مردم باز کنیم باید منتظر بهبود شرایط جوی و شکوفایی لاله‌های کاشته شده بمانیم.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: طبق پیش بینی صورت گرفته، از ۱۰ فروردین به بعد امکان بازدید عمومی از این جشنواره فراهم می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: برای اینکه امسال شاهد ترافیک در محدوده پارک چمران نباشیم، پارکینگی در محدوده مجموعه بل سنتر در نظر گرفته شده تا مراجعان خودروی خود را در آنجا پارک کنند.
عبدالله پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود از پرورش انبوه درختان و گل و گیاه موردنیاز سطح شهر در مرکز تولیدات نهالستان کرج خبر داد و گفت: این مرکز با ۱۳۴ هکتار مساحت برای کاهش هزینه‌های جاری با تولید و تکثیر انواع گونه‌های درختی و گیاهی و رسیدن به خودکفایی در تولید گل و گیاه موردنیاز فضای سبز شهر فعالیت می‌کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر این مرکز ۸۰ درصد درختان و درختچه‌های زینتی شهر کرج را تولید می‌کند.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج توضیح داد: سالانه بیش از یک‌میلیون و پانصد هزار گلدان گل فصلی از نوع بنفشه، همیشه‌بهار، داوودی، اختر، کلم زینتی، انواع رز و گل محمدی تولید می‌شود که در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.
وی با اشاره به تولید ۶۵۰ هزار درخت و درختچه در این مرکز، گفت: انواع سرو، زیتون‌تلخ، زبان‌گنجشک، کاج، سنجد، چنار، صنوبر، اقاقیا، بید مجنون، توت و زرشک تزئینی از دیگر تولیدات این مرکز است.
وی اضافه کرد: توسعه فضای سبز از جمله وظایف ضروری و غیرقابل‌انکار مدیریت شهری است و با توجه به این امر می‌بایست روند تولید و تکثیر گل و درخت در این مرکز با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مطالعات بیشتری انجام شود تا نتایج بهتری نسبت به گذشته به دست آوریم.

About Author