جهش آینده صنعت اردبیل در گرو توجه به حوزه دانش بنیان است

استاندار اردبیل سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت گفت: در همین راستا گروه مشاوران حوزه دانش بنیان را تشکیل داده و با امکاناتی که در استان هست از این بخش نیز استفاده خواهیم کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان او بیان کرد: اگر بخواهیم سنگ بنای آینده تولید کشور و استان را درست بگذاریم، باید حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، فناورانه را در سرلوحه کارمان قرار دهیم.
استاندار اردبیل با تاکید بر ورود جدی دانشگاه‌ها به حوزه دانش بنیان از همه به ویژه روسای دانشگاه‌ها خواست که به صورت جدی به این بحث ورود پیدا کنند.
عاملی با بیان اینکه عملکرد دانشگاه‌ها در این خصوص ارزیابی می‌شود، گفت: اگر می‌خواهیم در سال‌های آینده صنعت استان بر مبنای درستی حرکت کند و ارزش افزوده و رشد داشته باشد، باید از صنایع دانش بنیان حمایت کنیم.
او به فعالیت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت اشاره کرد و افزود: در خود مجموعه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، یکسری محدودیت‌هایی به لحاظ سرمایه گذاری وجود دارد، ولی این مجموعه باید به استان اردبیل توجه ویژه‌ای داشته باشد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: این سرمایه گذاری در استان در سال‌های گذشته نشده و لازم است در این خصوص اردبیل در اولویت سرمایه گذاری‌های مجموعه قرار بگیرد.
عاملی در ادامه با بیان اینکه در استان ما سرمایه گذاری دولتی در حوزه صنعت هم دیده نمی‌شود، اظهار کرد:همه آن چیزی که در حوزه صنعت در استان دیده می‌شود، محصول سرمایه گذاری بخش خصوصی و عمدتا مردم خود استان است که به دلیل علاقه به توسعه استان کار‌هایی را انجام داده اند. او افزود: البته تعدادی از افراد خارج از استان هم هستند که کار‌های ارزشمندی در استان انجام داده اند.
استاندار اردبیل مهم‌ترین وظیفه صندوق را حمایت از صنایع دانش بنیان و واحد‌هایی دانست که دارای محصولات فناورانه و پیشرفته است.عاملی گفت: اگر میخواهیم آینده صنعت ما رشد پیدا کند و جهش یابد، باید حمایت از این صنایع را در سرلوحه کار خود قرار دهیم.
گفتنی است در ادامه این نشست تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین استانداری، دانشگاه‌ها و صندوق برای حمایت از واحد‌های دانش بنیان به امضا رسید.

About Author