جوابیه سازمان آرامستان های شهرداری تبریز

مدیر محترم پایگاه خبری ساقی آذربایجان
سلام علیکم
احترامآ ضمن تشکر از انعکاس خبری مشکلات و مسائل شهروندان عزیز در خصوص مداحی سر مزار آرامستان وادی رحمت تبریز در تنویر افکار عمومی، توضیحات زیر به حضورتان ارسال می شود که در صورت صلاحدید جوابیه لازم منعکس گردد.
۱) مبلغ مصوب شورای اسلامی شهر تبریز برای این امر ۱۳۰ هزار تومان می باشد که با توجه به عدم شفافیت موضوع و نبود مداح در سازمان و نیز عدم امکان نظارت مستقیم توسط سازمان ، افراد سودجو با بهره گیری از این موضوع با اخذ مبالغ هنگفت از ۴۰۰ هزار تا یک میلیون تومان از همشهریان گرامی اخذ می کردند که باعث بروز نارضایتی و مشکلات عدیده ای می شد .
۲) با توجه به اخذ مبلغ فوق از طرف مداحان در سر مزار متوفی، این موضوع در شان خانواده متوفی نبوده و در صورت همراه نداشتن مبلغ باعث سرافکندگی خانواده معزا می گردید که بارها این مساله که تمام مبالغ یک جا اخذ شود تا خانواده سر مزار متوفی مشغله ی دیگری نداشته باشند، به سازمان منعکس گردیده بود.
۳) این اقدام که به صورت آزمایشی در مدت ۳ ماه با اخذ مجوز از شورای سازمان ، جهت جلوگیری از افراد سودجو، متکدیان حرفه ای و نیز کنترل بیشتر و جلوگیری از نارضایتی انجام یافته است که با انجام مناقصه برای این امر اقدام گردیده که با احراز شایط مناقصه یک شرکت به مبلغ ۲۸۵ هزار تومان برنده این مناقصه شده است.
۴) از مزیت های این طرح می توان به جمع آوری ۲۵ نفر از متکدیان حرفه ای با هماهنگی مرجع انتظامی و قضائی که از شهروندان سلب آسایش کرده بودند ، اشاره کرد.ارائه خدمات ویژه سرمزار از جمله صندلی، سایه بند، پک پذیرائی و سیستم مداحی از جمله مزیت های دیگر این طرح می باشد.
۵)حسب نظریه ریاست محترم شورا و دستور شهرادار محترم تبریز موضوع اجباری بودن مساله فوق حذف و ارائه خدمات به صورت اختیاری و در خواست خانواده متوفی امکان پذیر خواهد بود.
فرخ جلالی- مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز

ساقی آذربایجان : ضمن قدردانی از مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز در ارسال پاسخ به مطلب منتشر شده ، یقینا هر گونه هزینه تراشی بیهوده برای مردم در این اوضاع وخیم اقتصادی بخصوص در زمان بیماری یا فوت انسان هاکه خانواده های معزا ، داغدار عزیزان شان هستند و بیش از هر زمان دیگری نیازمند التیام روحی و تسلی خاطر می باشند باعث ایجاد نارضایتی و اندوه مضاعف آنان خواهد شد. از سوی دیگر پرهیز از مراسم و تشریفات اضافی در تمام مناسبت های اجتماعی و ترویج این صرفه جویی از تاکیدات شریعت مبین می باشد که مسئولان امر نقش بسزایی در این مسائل فرهنگی خواهند داشت و پیشنهاد می شود صرفا تلاوت زیبای قرآن مجید و ترجمه زیباتر آن ، بر سر مزار عزیزان در مراسم تشییع و تدفین و … جایگزین سایر امور گردد تا علاوه از تسلی خاطر مردم ، این هدیه آسمانی در عرصه های اجتماعی ، نمود بیشتری داشته باشد.

About Author