جویندگان کار، دزد شدند!

زوج جوانی که به اتهام سرقت اموال داخل خودرو دستگیر شده اند، در بازجویی ها ادعا کردند که در جست وجوی کار از بابل به مشهد آمده‌اند اما جوان سابقه دار مشهدی به آنان شیوه‌های سرقت را آموزش داده است.
چند روز قبل، کسبه مرکز تجاری الماس شرق، زوج جوانی را درون یک فروشگاه به دام انداختند که با شگرد خاصی قصد داشتند به اموال و لوازم فروشگاه دستبرد بزنند! دقایقی بعد با تماس مغازه دار، ماموران گشت کلانتری سپاد، عازم محل شدند و زوج جوان را به کلانتری هدایت کردند. در بازرسی از کیف همراه متهمان، مدارکی به دست آمد که از درون یک خودرو سرقت شده بود.
به همین دلیل و با صدور دستوری ویژه از سوی سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری) بازجویی های تخصصی از این زوج آغاز شد. وقتی افسران ورزیده دایره تجسس در پیگیری ماجرای سرقت های این زوج به تحقیقات پلیسی پرداختند، مشخص شد که آن ها با همدستی یک فرد دیگر به اموال داخل خودرو در حوزه استحفاظی کلانتری آبکوه مشهد دستبرد زده اند.
در همین حال ناگهان ماموران گشت نامحسوس سارق دیگری را به کلانتری منتقل کردند که هنگام سرقت از یک ساختمان در حال احداث دستگیر شده بود.
بررسی ها نشان داد این جوان ۲۹ ساله همدست دیگر زوج سارق است که با یکدیگر دست به سرقت می زدند! زن ۳۰ ساله که محبوبه نام دارد در بازجویی ها گفت: از ۴ سال قبل زندگی مشترک خودمان را در بابل شروع کردیم اما به دلیل مشکلات مالی تصمیم گرفتیم برای جست وجوی کار به مشهد بیاییم ولی وقتی کاری پیدا نکردیم به دام جوان ۲۹ ساله سابقه دار افتادیم و او شگردهای سرقت را به ما آموزش داد تا با هم دست به سرقت بزنیم! چند روز قبل هم سه نفری کنار یک خودرو ایستادیم. همسرم و مرتضی (جوان سابقه دار مشهدی) با آچار و چاقو در دست به طرف خودرویی رفتند که راننده آن پیاده شده بود!
بعد از چند دقیقه با پخش ضبط، کیف حاوی مدارک و یک گوشی تلفن همراه بازگشتند که ما همه آن ها را فروختیم و تنها مدارک باقی ماند! بعد از این ماجرا هم قصد سرقت از مرکز تجاری را داشتیم که توسط کسبه دستگیر شدیم.
جوان ۲۹ ساله نیز که مدعی بود هفته قبل از زندان آزاد شده است درباره ماجرای سرقت گفت: من در حال دستبرد به لوازم داخل یک ساختمان نیمه تمام بودم که کارگران متوجه شدند و با پلیس تماس گرفتند. خواستم از آن جا فرار کنم که گشت نامحسوس رسید و مرا دستگیر کرد .
وی ادامه داد: من معتادم و برای تامین مخارج اعتیادم مجبور شدم سرقت کنم! گزارش خراسان حاکی است تحقیقات در این باره ادامه دارد.

About Author