حدود ۵۰ هزار مدرسه به‌صورت حضوری پذیرای دانش‌آموزان است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری حدود ۵۰ هزار مدرسه با میانگین جمعیت دانش‌آموزی هشت نفر به صورت حضوری بازگشایی شده و با فراهم شدن شرایط، کلیه مدارس از آبان‌ماه پذیرای دانش‌آموزان است.
علیرضا کاظمی در جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش قرچک برگزار شد، اظهار داشت: در بازگشایی مدارس اولویت امنیت و سلامتی دانش‌آموزان است و مدارس موظفند که شرایط لازم برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان را فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس در شهرها با اولویت حضوری و مجازی با رعایت تمام شیوه‌ نامه های بهداشتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
کاظمی اضافه کرد: شهرستان‌های استان تهران از مؤلفه‌های متفاوتی نسبت به سایر مناطق کشور برخوردار بوده و از نظر زیرساخت با مشکلات فراوانی روبرو است.
این مسئول اضافه کرد: با وجود مشکلات فراوان در حوزه زیرساختی و امکانات مالی، معاونت پرورشی شهرستانهای استان تهران از موفق‌ترین معاونت های پرورشی وزارت آموزش و پرورش در کشور است که این نشان از ظرفیت ویژه این منطقه دارد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم ارتباط نزدیک بین مسئولان اجرایی مدارس با ستاد آموزش و پرورش افزود: هر چه فاصله بین مسئولان اجرایی مدارس با مسئولان وزارت آموزش و پرورش کم شود، موفقیت در حوزه آموزشی و پرورشی یبشتر می‌شود.
وی از بررسی موضوع رتبه بندی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: قطعا با نگاه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب رتبه بندی معلمان، بخش مهمی از مشکلات جامعه فرهنگیان برطرف می‌شود.
کاظمی تصریح کرد: نگاه ویژه رییس جمهوری به آموزش و پرورش در جلسات هیات دولت و اقدامات ۶۰ روزه دولت در این حوزه نشان از عزم دولت در رفع مشکلات آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان دارد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در نخستین اعتباری که به آموزش و پرورش تخصیص پیدا می‌کند، ۲۰ میلیارد ریال بایت تجهیرات ورزشی به شهرستان های استان اختصاص داده خواهد شد.
به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه آموزش قرچک، روز پنجشنبه به این شهرستان سفر کرده، پس از استقبال از سوی مسئولان، با حضور در ساختمان اداری مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان با کارکنان و تنی چند از معلمان دیدار و گفت وگو کرد.
قرار است که سرپرست آموزش و پرورش با حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف این استان را بررسی کرده و نماینده مدیران و معلمان مقاطع مختلف تحصیلی، مدیر منطقه و معاونین و رییس سازمان توسعه و تجهیز مدارس و مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت نظرات خود را ارائه دهند.
شهرستان قرچک با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

About Author