حذف تاریخی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا با پاسخ منفی AFC به نامه ایران

آخرین تیر فوتبال و ورزش ایران برای نجات استقلال و پرسپولیس از حکم حذف در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا به سنگ خورد و به احتمال قریب به یقین، فردا باید منتظر اعلام رسمی این فاجعه مدیریتی باشیم.
طبق آخرین اخبار رسیده کنفدراسیون فوتبال آسیا به نامه درخواست مهلت فدراسیون فوتبال ایران برای رفع مشکلات مالکیتی دو تیم پرهوادار و دولتی کشورمان، پاسخ منفی داد و اگر تا پایان امروز یکشنبه به وقت مالزی، مدارک کامل به این نهاد ارسال نشود، سرخابی‌ها با تمام آرزوها و ادعاها از فصل پیش روی بازی‌های باشگاهی قاره کنار گذاشته خواهند شد.
در این نامه فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم و مسائل مختلف از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست فرجه‌ای برای تسویه‌حساب با طلبکاران کرده، هم‌آنچه در سال‌های قبل نیز توسط استقلال و پرسپولیس انجام شده و آن‌ها را از خطر حذف از رقابت‌های آسیایی دور کرده است، این بار، اما با توجه به سوابق طولانی و مسائل هر ساله، پاسخ AFC به نامه‌ی فدراسیون فوتبال ایران منفی بوده و به این ترتیب، دو تیم استقلال و پرسپولیس در حال حاضر در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ قرار گرفته‌اند.
نکته بسیار مهم در مورد عدم پذیرش درخواست ایران، روابط تیره فدراسیون کشورمان در دوره عزیزی خادم با سران کنفدراسیون فوتبال آسیاست. رئیس جدید و کم تجربه فوتبال ایران در عرصه بین المللی در بدو ورودش به فدراسیون فوتبال، به شکل صریح و برخلاف مناسبات دیپلماسی ورزشی، بر سر سلب میزبانی تیم ملی فوتبال و اعطای آن به بحرین، واکنش های تندی نشان داد و حتی طبق ادعای شخص عزیزی خادم وقت ملاقات با رئیس AFC را رد کرد.
در این میان احتمالا باز هم برخی به سکوت مهدی تاج نایب رئیس ایرانی کنفدراسیون فوتبال قاره اشاره خواهند کرد که در چنین مواقعی، هیچ تاثیری بر مناسبات و گرفتن امتیاز و مهلت و پوئن برای فوتبال ملی و باشگاهی کشورمان نداشته است.
در این میان، برخی می‌گویند تاج ممنوع الخروج است و فعلا امکان حضور در مقر کنفدراسیون در مالزی را ندارد؛ اما هیچ منبع رسمی این شایعه را تایید نکرده و تاج بعد از اتفاقات پرونده ویلموتس و حضور در دادگاه قضایی رسیدگی به این قرارداد نجومی، سفرهایی را به کوالالامپور داشته است.
آخرین ساعات برای جلب رضایت شیخ سلمان بحرینی و کمیته مسابقات
سخت‌گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مورد البته ممکن است در نهایت با دخالت‌های افراد سطح بالاتر بشکند؛ اما فعلاً این دو باشگاه در شرایطی هستند که می‌شود آن‌ها را حذف‌شده از آسیا تلقی کرد؛ اما همان‌طور که قبلاً با دخالت وزیر ورزش این مساله رفع و رجوع شده، شاید این‌ بار هم اتفاق مشابهی رخ بدهد و این آخرین امید دو باشگاه پرطرفدار ایران در این رقابت‌هاست.

About Author