حضرات ! کلاهتان را بالاتر بگذارید

اختصاصی ساقی آذربایجان/ وحید خدادادی

این روزها اوضاع اقتصادی کشور به گونه ای است که بجز یک مورد کالا یا چیزی که بشود اسمش را ارزان گذاشت، نداریم. برخلاف آمارهایی که همواره دولتمردان در دوره های مختلف اجرایی کشور اعلام می کنند، تورم به گونه ای است که اگر شاهکار کنید، می توانید زنده بمانید و همین و بس. در این بین تنها چیزی که اخبار روزانه منتشره در فضای رسانه ای کشور و استان نشان از ارزانی آن و کاهش ارزش روزانه آن دارد، جان انسان هاست که گرفتار بی کفایتی برخی از مسئولان شده است و آخرین نمونه از نتایج بی کفایتی آقایان واژگونی یک دستگاه مینی بوس در ورزقان بود. این مینی بوس که در حال انتقال یک گروه کوهنوردی از تبریز به یکی از روستاهای توریستی شهرستان ورزقان بود متاسفانه واژگون و به یکی از دره های جاده مجاور سقوط کرد و به آب خوردنی ۱۰ تن از شهروندان عزیزمان در این حادثه غم انگیز به دیار باقی شتافتند. به فاصله یکی دو روز باز در حادثه ای مشابه بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در محور تبریز- اهر تعداد چهار نفر از سرنشینان فوت کردند! به بیان ساده تر ۱۴ نفر در جاده ای که دیگر باید جاده مرگ نامید، خیلی ساده جان عزیزشان را از دست دادند و عجیب آن که نه کسی پیام تسلیتی صادر کرد و نه قرار است تدبیری در این رابطه اندیشیده شود.
تا کی قرار است جاده تبریز- اهر تلفات بدهد؟ آیا این تعداد کشته و زخمی برای توجه به حل مشکل این مسیر کافی نیست؟ دوستان بفرمایند چند انسان بی گناره دیگر باید فدا شود تا بلکه وجدان آقایان مسئول به درد آید و ککشان بگزد؟ شما آقایان نماینده که چهار است در مجلس کار و زندگیتان را ول کرده اید و چسبیده اید به انواع و اقسام قوانین و طرح ها برای افزایش جمعیت بهره می جویید، بله دقیقا روی سخن مان با ماست، شمایی که یا وقتتان صرف فیدیلیتی بازی است یا ازدواج و فرزندآوری، بفرمائید که اگر تعداد جمعیت کشور برایتان مهم و مسئله ای استراتژیک است چرا تدبیری در خصوص کاهش تلفات جاده ای نمی کنید؟ چقدر باید تبلیغات فرزندآوری بکنید که ۱۴ فرزند جدید بدنیا بیاید به جای مرحومین اخیر؟ چرا جان انسان ها برای شما ارزشی ندارد؟ کارتان شده یا حمایت از خودروهای بی کیفیت داخلی و یا بی خیالی محض از وضعیت جاده ها. از عهد بوق قرار بر این بوده تا جاده جدیدی افتتاح شود. کو این جاده مادر مرده؟ انصافا بی دروپیکرترین شرکت ها و علاف ترین آدم ها هم می توانستند در طول همه این سالها مسئله جاده جدید را حل نمایند. یکبار میزان فوتی های این مسیر را در طول سال جمع بزنید تا بلکه میزان فاجعه برایتان ملموس تر شود. ۱۴ خانواده را به طور مستقیم عزادار کرده اید و اثرات جانبی آن هم که اصلا غیر قابل پیش بینی و برآورد هزینه است. با بهانه های واهی بی کفایتی هایتان را ماست مالی نکنید و بیش از این با ندانم کاری کشتار راه نیاندازید.
روی سخن با همه دست اندرکاران امر است، از مسئول استانی اش گرفته تا نمایندگانش و صد البته مسئولان و نمایندگان حوزه انتخابیه اهر و ورزقان. هر چند برای عزیزان پیگیری پایان این پروژه سخت است و بهرحال سال انتخابات است و باید حواسشان به مسائل مهم تری باشد اما اگر در بین روزمرگی های همیشگی فرصتی پیدا کردند فکری به حال این جاده مرگ نمایند تا بیش از این خانواده ها داغدار عزیزانشان نشوند. کلاهتان را بالاتر بگذارید، مفتخر باشید به این بی کفایتی ها، انصافا حال آدم از این همه بی تدبیری بهم میخورد

About Author