حضور عکاس اردبیلی در نمایشگاه عکاسی و ادبیات اتریش

اثر رحمان مجرد عکاس اردبیلی در نمایشگاهی تحت عنوان “منطقه فرورانش” در شهر کراکوف اتریش به نمایش در می‌آید.
این رقابت توسط “اوا اسعد” با هدف الهام گرفتن از آثار خاص ادبیات برگزار می‌شود و ایده آغاز این مسابقه بین‌المللی عکاسی که متکی به ادبیات به عنوان منبع الهام است، در سال ۲۰۱۱ ایجاد شده است.
با اینکه عکاسان در این مسابقه تنها با یک قطعه عکس می‌توانستند شرکت کنند اما در این رویداد هنرمندانی از ۷۱ کشور جهان از جمله ایران، چین، اوکراین، ایالات متحده، مصر، بلژیک، بنگلادش، برزیل، بلغارستان، آلمان، هلند، هند و ایتالیا در مجموع ۸۴۰ عکس ارسال کرده بودند.
بر همین اساس در نهایت ۱۰ اثر توسط هیات داوران گابریل روتمن، کلاوس فیشتنبرگر و اوا اسعد انتخاب شد که اثر رحمان مجرد عکاس اردبیلی با عکس “هستی و نیستی” موفق به دریافت مقام ششم این رویداد شد.
آثار منتخب و برگزیده این مسابقه از ۲۵ مهر ماه تا سوم آبان ماه امسال به مدت هشت روز در گالری Podbrzezie (دانشکده هنر) در نمایشگاهی تحت عنوان “منطقه فرورانش” در شهر کراکوف اتریش به نمایش در خواهد آمد.
هدف از برگزای این رویداد هنری ایجاد تعامل هیجان‌انگیز بین عکاسی و ادبیات است تا به عکاسان فرصت داده شود آثار عکاسی با موضوع ادبیات ارائه دهند، یا به شاعران تصویر تبدیل شوند.
رحمان مجرد هنرمند و عکاس اردبیلی متولد سال ۱۳۶۳ می‌باشد که بیش از ۱۵ سال است در زمینه عکاسی فعالیت و تدریس می‌کند و کسب بیش از ۲۰۰ جایزه ملی و بین‌المللی و حضور در نمایشگاه‌های مختلف از جمله موفقیت‌های وی است.

About Author