حفاظت محیط زیست اردبیل با فروش حیوانات غیرمجاز برخورد می‌کند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از برخورد جدی با متخلفان زیست محیطی از جمله فروش حیوانات غیرمجاز در آستانه سال نو در این استان خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان،هاشم میرزانژاد در این زمینه گفت: با توجه به‌ فرارسیدن روزهای پایانی سال و احتمال افزایش خرید و فروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض مانند سمندر لرستانی، لاله واژگون، مار آبی و لاکپشت از سوی برخی افراد فرصت‌طلب در سطح معابر، گشت‌های منظم انجام می‌شود.
وی افزود: یگان حفاظت محیط ‌زیست استان اردبیل در برخورد با متخلفان، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و البته در این راستا استفاده از ظرفیت‌های مردمی، تنویر افکار عمومی به منظور کاهش سطح تخلف‌ها از دیگر رویکردهای این یگان است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از دوست‌داران محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موارد را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.
۳۵۷ گونه مهره‌دار شامل ۲۵۷ گونه پرنده، ۴۶ گونه پستاندار، ۲۹ گونه خزنده و ۱۹ گونه ماهی و آبزی تا کنون در این استان شناسایی شده است که ۳۰ درصد از مجموع گونه‌های کشور را شامل می‌شود و از این میان ۱۷ گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند.

 

About Author