حفظ جمعیت مناطق روستایی زنجان با بازنگری طرح‌های هادی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تلاش می‌شود جمعیت ساکن در مناطق روستایی با بازنگری طرح‌های هادی حفظ شود.
رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح‌های هادی روستاهایی که نیازمند بازنگری است باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدیدنظر قرار گیرد که در این راستا بازنگری طرح هادی روستایی هر ساله از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی‌ها در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.
وی افزود: با توجه به پایان افق ۱۰ ساله طرح هادی برای ۳۲۴ روستا، طرح بازنگری تهیه شده و هم‌اکنون نیز تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری ۲۴۷ روستا است که در صورت تامین اعتبارات، اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی همه روستاهای این منطقه دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی روستایی، نقش به سزایی در توسعه این جوامع دارد که با اجرای آن مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت، ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول‌گذاری، سنگ‌فرش، میدان‌سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده‌روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه تاخیر در بازنگری این طرح باعث افزایش قیمت زمین در روستا، مهاجرت به شهرها برای سکونت و مشکل در ارایه خدمات دستگاه‌ها می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌شود جمعیت ساکن در مناطق روستایی حفظ و به تقاضاهای جدید برای زمین و مسکن در این مناطق پاسخ مثبت داده شود، به همین منظور موضوع بازنگری در طرح‌های هادی مطرح خواهد شد.
خواجه‌ای یادآور شد: طرح هادی روستاها در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه آن بازنگری می‌شود تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه‌ریزی لازم بر اساس نیازهای جدید انجام شود که می‌توان گفت تهیه این طرح، ظرفیت‌های توسعه‌ای و مزیت‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

About Author