حمایت میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی از ایجاد خانه‌موزه مرحوم شیخ حسنی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره‌کل از ایجاد خانه‌موزه مرحوم شیخ حسنی، امام‌جمعه فقید ارومیه حمایت می‌کند.
جلیل جباری در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته فرهنگی ارومیه گفت: این اداره‌کل از ایجاد خانه‌موزه مرحوم شیخ حسنی، امام‌جمعه فقید ارومیه حمایت می‌کند.
وی اظهار کرد: شیخ حسنی به عنوان یک عالم برجسته نقش مهمی در تاریخ انقلاب داشته و جایگاه ارزنده‌ای در میان مردم دارد که باید برای حفظ خاطرات و معرفی وی به نسل جدید تلاش کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با حفظ خانه مرحوم حسنی و تبدیل آن به یک خانه‌موزه، تمام خاطرات وی حفظ شده و امکان بازدید مردم از محل زندگی مرحوم حسنی نیز فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین این اداره‌کل آمادگی دارد نسبت به احیای گنبد مسجد اعظم ارومیه به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی مردم اقدام کرده و سپس پرونده ثبتی آن را تهیه و به تهران ارسال کند.
جباری گفت: توجه به جلوه‌های بصری و منظر پیرامونی بناهای تاریخی اهمیت زیادی دارد از این روز نیاز است مسئولان نسبت به حذف زواید اطراف مسجد اعظم ارومیه اقدام کنند.

About Author