حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان / ۵ نفر شهید شدند

خبرگزاری فارس نوشت: این منبع آگاه شهادت یک سرباز، یک بسیجی طرح امنیت و یک پاسدار را تایید کرد.

همچنین دو مامور انتظامی نیز در چابهار به شهادت رسیدند.

این منبع گفته تا این لحظه هلاکت ۵ تروریست در این دو شهرستان تایید شده است.

درگیری‌ها در سه نقطه بلوچستان در شهرستان‌های سرباز، راسک و چابهار ادامه دارد و تروریست‌ها در محاصره کامل نیرو‌های مدافع امنیت قرار دارند.

خبرگزاری تسنیم نیز نوشت: از دقایق اولیه بامداد امروز گروهک تروریستی جیش الظلم با حمله مسلحانه به مقر سپاه شهرستان راسک قصد ضربه زدن به این مقر سپاه را داشت که با مقاومت رزمندگان با شکست روبرو شد.

همچنین اخبار منتشر شده در خصوص درگیری در شهرستان سرباز صحت ندارد.

علیرضا مرحمتی معاون امینتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: دقایقی قبل حمله تروریستی به مقر نظامی راسک و چابهار انجام شد.

درگیری و تیراندازی در شهرستان راسک از حدود نیم ساعت پیش به اتمام رسیده و رزمندگان سپاه در حال حاضر در حال پاکسازی منطقه و تعقیب عوامل احتمالی حاضر در منطقه هستند.

تاکنون حداقل دو تروریست به هلاکت رسیده‌اند.

نیرو‌های گروهک جیش الظلم در ابتدای آغاز درگیری در شهرستان راسک، از ارتفاعات سمت بیمارستان راسک به مقر سپاه آتش گشودند که با پاسخ متقابل نیرو‌های سپاه مواجه شدند.

در این بین تعدادی از نیرو‌های گروهک تلاش کردند از طریق انفجار وارد مقر سپاه شوند که با هوشیاری رزمندگان مواجه شده و این اقدام آن‌ها با آتش سنگین نیرو‌های سپاه ناکام ماند و در این حین حداقل یک تروریست به هلاکت رسیده و چند تن نیز زخمی شدند.

به گفته یک منبع آگاه، حداقل یک تروریست دیگر نیز در جریان تیراندازی‌ها به هلاکت رسیده است.

هم‌اکنون رزمندگان در حال پاکسازی منطقه هستند. اوضاع تحت کنترل است و اخبار تکمیلی اعلام می‌شود.

ایرنا نیز نوشت: یک سرباز، یک پاسدار و یک بسیجی طرح امنیت و ۲ مامور انتظامی نیز در چابهار از شهدای شامگاه چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

پنج نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

درگیری‌ها در سه نقطه بلوچستان در شهرستان‌های سرباز، راسک و چابهار ادامه دارد و تروریست‌ها در محاصره کامل نیرو‌های مدافع امنیت قرار دارند.

به گفته معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور عملیات همزمان تروریست‌ها در چابهار و راسک با مقابله نیرو‌های امنیتی و انتظامی با شکست مواجه شده است گفت: چهار تروریست هم اینک در محاصره نیرو‌های امنیتی قرار دارند و یک شهروند نیز به گروگان گرفته شده است.

سید مجید میراحمدی روز پنجشنبه درباره آخرین جزئیات درگیری در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راسک تروریست‌ها به طور صددرصد به شکست کامل رسیدند و در محاصره نیرو‌های امنیتی هستند.

وی افزود: تروریست‌هایی هم که به مقر سپاه در چابهار حمله کردند با شکست مواجه و به ساختمان مجاور پناهنده شدند و چهار تروریست در محاصره قرار دارند.

میراحمدی گفت: تروریست‌ها یا کشته شدند و یا در محاصره نیرو‌های امنیتی هستند.

وی بیان کرد: تروریست‌ها یک نفر از شهروندان چابهار را به گروگان گرفته‌اند که عملیات نیرو‌های امنیتی برای حفظ جان این گروگان با احتیاط کامل انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تروریست‌ها در چابهار موفق شدند به محیط دریابانی وارد شوند، اما دلاورمردان ما با مقاومت جانانه آن‌ها را زمینگیر کردند.

سید مجید میراحمدی روز پنجشنبه درباره آخرین جزئیات درگیری در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: گروهک تروریستی جیش الظلم شامگاه گذشته همزمان به مقرهای سپاه و دریابانی در شهرستان‌های چابهار و کنارک با هدف تصرف، شهادت و یا اسارت تمامی نیروهای مستقر در این مکان‌ها حمله کرد که به لطف خدا و در سایه رشادت، شهامت و شهادت طلبی نیروهای جان بر کف سپاه، مرزبانی، انتظامی و دریابانی عملیات آنها با شکست صددرصدی مواجه شد.

وی افزود: تمامی نیروهای دشمن در این عملیات به هلاکت رسیدند، در ۲ شهر چابهار و راسک تعدادی از تروریست‌های باقی‌مانده در محاصره کامل نیروهای امنیتی هستند که تا ساعتی دیگر که پیش‌بینی می‌شود حدود ۶ نفر هستند آنها نیز دستگیر یا به هلاکت خواهند رسید.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: با حضور نیروهای امنیتی، نیروهای پشتیبانی و عملیاتی این گروهک تروریستی پا به فرار گذاشتند که به فضل الهی این عملیات با شکست صددرصدی همراه بود، در حال حاضر تعداد به هلاکت رسیدگان هشت نفر هستند و به احتمال زیاد این آمار افزایش پیدا کند و به بیش از ۲۰ نفر برسد البته آمار کامل پس از پایان عملیات توسط فرماندهان اعلام خواهد شد.

در همان ساعات نخستین درگیری، پهباد به منظور شناسایی موقعیت تروریست‌ها در اطراف مقر سپاه در چابهار به پرواز درآمد.

در پی حمله تروریستی به کلانتری ۱۱ چابهار عباس میر جانشین کلانتری، ستوان کریمی و یکی دیگر از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند

About Author