خالی شدن خزانه آذربایجان از سرمایه بی بدیل نخبگان

خالی شدن خزانه آذربایجان از سرمایه بی بدیل نخبگان

ادامه از صفحه ۱…
شیطان هم ضعیف است. نگویید قوی است. این طور بگویید روبروی خدا ایستاده اید. شیطان قوی نیست؛ موذی است.
خداوند در قرآن می فرماید بر بنده من، کسی تسلط ندارد. تسلط شیطان بر کسانی است که دنبالش می روند. جوانان عزیز، اخلاقتان را زیباتر بکنید، نمازها را مرتب بخوانید، مساله والدین را رعایت کنید و عمل به وظیفه بکنید مطمئن باشید شیطان می رود.
جز خدا کسی جواب مضطر را نمی دهد
آدم این را متوجه شود که جز خدا کسی جواب مضطر را نمی دهد، همه کارهایش درست می شود. دعای امن یجیب را با جان بخوانید!
دست مادر که بالا می رود بلاها از شما دور می شود
آقایان حیف تان نمی آید مادرها را اذیت می کنید؟ سید رضی جامع نهج البلاغه پس از مرگ مادرش گفت: “بعد از این با کدام دست بلاها را رد کنم؟” دست مادر که بالا می رود بلاها از شما دور می شود. حیف نیست سر یک چیز جزئی مادر را می رنجانید؟ از مجلس روضه برگشته مادر را می رنجاند؛ قبول باشد!
سفره خدا بزرگ است
سفره خدا بزرگ است. پیرزنی نابینایی جلوی حضرت موسی را گرفت. گفت دعا کن خدا چشمانم را برگرداند. حضرت موسی گفت باشد. پیرزن گفت دعا کن جمالم را هم برگرداند. حضرت یک توقفی کرد. با خود گفت چشمانش را خدا داد ، دیگر زیبایی و…. وحی آمد که موسی چرا فکر می کنی؟ مگر از تو می خواهد؟
آشیخ موسی دبستانی را من زیارت کردم. خیلی لطیف بود. از شاگردان آیت الله قاضی بود. یک شب بلند می شود برای نماز شب. قبل از بیدار شدن برای نماز شب در خواب می بیند که یک نفر گفت: یا موسی اقبل و لا تخف انک من العاملین ( ای موسی رو کن و نترس که تو در امانی) نماز شب را خواند و خوابید، دیگر بلند نشد. همان طور در خواب رفت.

ساقی آذربایجان : به مصداق : إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ ، ارتحال آیه الله فاطمی نیا را به جرات می توان ثلمه ای دیگر از اندک باقیمانده نخبگان آذربایجان دانست که با احتساب تعداد معدود باقیمانده از نخبگان در قید حیات که در منطقه آذربایجان متولد شده و رشد و پرورش یافته اند ، در حقیقت افراد شاخص و تاثیرگذار در تمام حوزه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و مدیریتی و …. این منطقه در سطح ملی در حال اتمام است و سالهاست مسئولان این دیار هیچ به فکر نخبه پروری و حتی مقابله با نخبه کشی نیستند و گاه همین مسئولان خود تبدیل به زدایش نخبگان از عرصه های مختلف اجتماعی شده اند و اینگونه است که کشور ما روز به روز از ذخیره نخبگی و شایستگی رو به افول می رود. خزانه آذربایجان ، چه شرقی و غربی و چه اردبیل و زنجان ، در حالی تهی شدن از سرمایه بی بدیل نخبگان و روشنفکران و اندیشمندان و فقهاء و مجتهدین و هنرمندان و صنعتگران و شعرا و ادبا و نویسندگان و ورزشکاران و ….. است که در سطح ملی بتوانند با حضور موثر خود گره گشای مشکلات جامعه باشند چرا که حسادت تاریخی در آذربایجان از یک سو و قرار گرفتن برخی افراد بسیار کوچک در جایگاههای بسیار بزرگ از سوی دیگر، به مرور زمان این منطقه حاصلخیز انسانی و فکری و اندیشه ای را به کویر لم یزرع پرورش انسان های شایسته تبدیل کرده و جریان نخبه پروری درآذربایجان را با موانع بسیار و بیشمار روبرو ساخته و در عوض نخبه کشی در آذربایجان را بشدت ترویج و تسریع بخشیده است.

About Author