خانه های مسافر البرز مجوز دریافت کنند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان البرز از صاحبان خانه های مسافر فاقد مجوز استان خواست برای دریافت مجوز اقدام کنند.
«شهرام علی محمدی » به خبرنگاران گفت : طبق آیین نامه مربوط به گردشگری، خانه های مسافر ملزم به دریافت مجوز بهره برداری هستند و اگر تشکیل پرونده ندهند بر اساس ضوابط و مقررات مشمول پلمب خواهند بود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه البرز با داشتن آب و هوای مناسب سالانه پذیرای گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور است؛ بنابراین رعایت الزامات قانونی و بهداشتی در تمام مکان های خدمات گردشگری ضروری است.
علی محمدی بیان داشت: بر اساس ماده یک آیین نامه مربوط به گردشگردی ، تاسیسات گردشگری مکلف به دریافت پروانه بهره برداری هستند در غیر این صورت به عنوان واحد غیر مجاز تلقی می شوند و نسبت به تعطیلی آنها در اسرع وقت اقدام خواهد شد.
معاون اداره کل میراث فرهنگی البرز افزود: از آنجا که نگاه اداره کل میراث نسبت به این خانه های مسافر حمایتی است افرادی نسبت به اجاره خانه ها و ویلاهای خود اقدام می کنند انتظار می رود هر چه سریع تر با مراجعه به ادارات میراث فرهنگی در سطح استان برای دریافت مجوز اقدام کنند.
وی اظهار داشت : طبق بررسی ها بیش از یک هزار خانه مسافر فاقد مجوز در سطح استان البرز شناسایی شده است که باید برای امنیت مسافران و رعایت تمام قوانین و الزامات مجوز دریافت نمایند.
علی محمدی افزود: با توجه به تاکید وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ایجاد زیر ساخت های گردشگری در استان البرز در ولویت کاری دولت است.
همچنین استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در طرح های خدمات گردشگری به ویژه در شهرستان طالقان و سایر مناطق استان البرز در اولویت قرار گرفته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، گفت: پیست دیزین مهمترین ظرفیت در جاده چالوس است و در منطقه غربی استان مناطقی مانند کوهسار، کردان وچهارباغ را داریم که به عنوان مناطق گل و گیاه مطرح هستند.

About Author