خروجی برنامه های بهبود وضع آب در آذربایجان غربی باید در عمل نمایان شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: خروجی برنامه های بهبود وضعیت آب استان در حوزه های افزایش منابع و کاهش مصرف باید در عمل نمایان شود و دستگاه های اجرایی مختلف، نتایج را به صورت عملیاتی ارائه دهند.
به گزارش ساقی آذربایجان آیدین رحمانی در جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح های مربوط به سند سازگاری با کم آبی در آذربایجان غربی افزود: دستگاه های اجرایی باید علاوه بر برنامه پنجساله تدوین شده از طرف مرکز، برنامه های ۶ ماهه و یک ساله نیز داشته باشند و در پایان دوره با اقدامات انجام شده مطابقت دهند. وی اضافه کرد: صرفه جویی در مصرف آب در کنار توجه به پایداری منابع آبی در دسترس ازجمله مهمترین برنامه های سند سازگاری با کم آبی است که باید همه دستگاه های مسوول در این رابطه، برنامه های عملیاتی را به صورت کامل اجرایی کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: باید طوری برنامه ریزی کنیم تا در پایان پنج سال هدف برنامه، اقدامات لازم در راستای تحقق آن به طور کامل به پایان برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی رحمانی یکی از مشکلات اجرای این طرح ها را کمبود منابع اعتباری ذکر کرد و ادامه داد: بهبود این وضعیت باید در دستور کار همه نهادها از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی قرار گیرد.
وی بیان کرد: استاندار آذربایجان غربی تاکید ویژه ای بر توجه به اجرای این سند در استان دارد که این امر نشان دهنده اهمیت آن است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به افزایش اعتبارات مربوط به رفع تنش آبی طی سال آتی نسبت به امسال گفت: تلاش می کنیم سهم استان را نیز به همان میزان در سال آینده افزایش دهیم تا اعتبار مناسبی به بخش های مختلف تزریق شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ناصر حضرتی افزود: اعتبار بسیار خوبی نیز برای اجرای طرح های مربوط به ستاد احیا در آذربایجان غربی اختصاص یافته که از این طریق نیز می توان طرح هایی نظیر تصفیه خانه فاضلاب ارومیه را تکمیل کرد.
وی با اشاره به راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت در استان ها ازجمله آذربایجان غربی از سال آینده اضافه کرد: با توجه به رقم پیش بینی شده برای این صندوق، امکان اختصاص اعتبار مناسب برای بخش های با اهمیت از جمله حوزه آب بیشتر خواهد بود.
در این جلسه مدیران بخش های مرتبط با حوزه آب به بیان گزارشی از وضعیت اجرای طرح های مربوط به خود پرداختند.

About Author